«Ранкове шоу» від Apple TV+: огляд дев’ятої серії

«Ранкове шоу»  –  Сезон 1  –  Серія 7/8

Я не експертка в шахах, але підозрюю, що назва нового епізоду «Ранкового шоу» може відсилати до шахових комбінацій. Настав час гравцям бути обережними зі своєю королевою, адже вона є найнадійнішим захисником короля. Якщо король захоплений — гра скінчена. Щось подібне чекає на нас у наступній серії, для якої вже обрані сторони протистояння — Фред з Алекс проти Бредлі, Корі та Мітча. Майданчик також є — прямий ефір Ранкового шоу. Зверніть увагу, як Мітч випадає з цієї комбінації, він тут лише самотній гравець, тригер, що запустив руйнівний механізм і засіб, яким скористаються як фінальною зброєю. Новий епізод — це одні суцільні перемовини та підготовка до бою. Проаналізуємо, якою була ця підготовка.

Корінь зла Мітч

Здавалося б, Мітч Кесслер дає поштовх для розвитку центральної лінії цього серіалу, але «Ранкове шоу», на щастя, — це не історія Мітча. Втім, що ми тепер знаємо точно, це те, що Мітч — патологічний нарцис.

Повертаючись з ретроспективного епізоду, ми дізнаємося, що Мітч прийшов до Ханни отримати послугу, яку вона йому заборгувала. Правда тепер глядач розуміє, що лише у розумінні Мітча Ханна — його боржниця. Колишній ведучий впевнений, що дівчина використала інтимний зв’язок з ним для кар’єрного підвищення. Дивитися на таку конфронтацію шокуюче неприємно, але подібні сцени вкрай важливі для чутливої теми домагань сексуального характеру. Коли Мітч зваблював Ханну у попердній серії, вона почувала себе розгубленою та безсилою, в той час як Кесслера не турбували жодні з її емоцій. І ось знову, два роки потому, Мітч та Ханна у дуже подібній ситуації, що правда без сексу, бо, зрештою, це перш усього питання влади та домінування. Мітч намагається повернути втрачену владу, із задоволенням використовуючи та маніпулюючи Ханною знову.

Спершу персонаж Стіва Карелла навіть каже, що не засуджує Ханну, а аплодує її розумній витівці з кар’єрним поштовхом. «При першій зустрічі я був захоплений твоєю амбіційністю, тому твій вчинок навіть збив мене з пантелику» — а ось і старий добрий газлайтинг, вічний друг маніпулятивних людей.

Впевнена, що Мічт ще покаже себе у фінальному епізоді, а поки що картина цього персонажа складається у повноцінний портрет. Завершальним штрихом стає його повторна розмова з Ханною вже ближче до фіналу серії — чоловік просто відмовляється чути її звинувачення: «Ти доросла і самостійна жінка, не кажи, що не змогла піти коли хотіла». Проблема MeeToo стоятиме гостро допоки звинувачені не зрозуміють, що будь-яке сексуальне насилля перш усього виходить з насилля психологічного.

Несподіваний альянс

Та сама Алекс, яка несамовито кричала «Fuck Fred», яка виступала проти чоловічого клубу і якій Корі пропонував об’єднатися зусиллями кілька епізодів тому раптом визначилася з пріоритетами — рятувати в першу чергу себе. Тому що зрештою «Ранкове шоу» змушує кожного персонажа змагатися за свою кар’єру. Тільки Бредлі продовжує топити за правду, щоправда, розуміючи, що свідомо позбавляє себе забезпеченого життя.

Що мені подобається в Алекс — те, як героїня не перекочується у чистого антагоніста. Так, вона переймається власною шкурою, але у перепалці з Бредлі, по суті, озвучує сумну істину: «Мітч просто хоче потягнути з собою на дно якомога більше людей. Усі знають, що культура замовчування існує, не потрібно, щоб ти розповідала мені, як влаштований цей світ — просто сядь і виконуй свою роботу». Алекс Леві може бути проти сексизму та всезагального замовчування, але вона не стане добровольцем, який буде розхитувати цей човен коштом власних здобутків. Зрештою, Алекс від Бредлі потрібна вірність, можливо така сама, яку досвідчена ведуча демонструвала всі ці роки владному Мітчеві, зірці каналу.

Її розмова з Фредом — майстер-клас з багатошарової брехні, такому взаємному прикиданню ще треба повчитися: репліки Алекс про те, як необачно вона обирала Бредлі з найкращих, здавалося б міркувань (Фред знає, що це була імпульсивна витівка і не більше), Фредові розповіді про те, як він завжди мав погане передчуття на стосунок Мітча (Алекс в курсі, що голова каналу завжди прикривав поведінку Мітча). І ось ці два експерта з інтриг, які дуже хочуть вийти сухими з води, приходять до висновку, що лише вони вдвох по-справжньому переймаються долею «Ранкового шоу».

Але Алекс Леві йде далі — вона зустрінеться безпосередньо з Мітчем і натякне, що може використати їх єдиний випадок інтимного зв’язку як звинувачення у зґвалтуванні. Ось тут я готова ставити хрест на героїні Дженніфер Еністон, це темна сторона, друзі. Алекс використовує реальний досвід жінок — жінок, яких вона знає, — не тільки для того, аби добитися свого, але і для посилення всезагальної думки про те, що жінки брехливо звинувачують чоловіків у домаганнях для власної вигоди, в той час як ці випадки у процентному співвідношенні зі згвалтуваннями значно-значно менш розповсюджені.

Жертви і втрати

Зрештою, якщо мова про справжнє протистояння, то без жертв не обійдеться. Погоджуючись запросити Мітча на ефір Ранкового шоу, Бредлі наражає на небезпеку свою кар’єру. Втім Корі і Чіп, які кажуть, що це хід камікадзе, як на мене, недооцінюють природу публічних скандалів. Так, Бредлі може позбутися місця в Ранковому шоу, але після конфронтації з Мітчем Кесслером в прямому ефірі, журналістку захоче у свою команду кожен центральний канал, аж до впровадження власного шоу імені правдоруба Бредлі Джексон (ось побачите).

Хто дійсно страждає від таких бунтів на корпоративному рівні — Чіп. По-перше, Фред вже шукає йому заміну, адже потрібно виставити когось з команди каналу, хто мав керівну посаду і замовчував вчинки Мітча — продюсер «Ранкового шоу» на цю роль підходить ідеально. По-друге, його багаторічна дружба з Алекс ризикує закінчитися зрадою. Ведуча та її компаньйон прийшли на UBA 15 років тому разом, вони підтримували один одного у найскладніші моменти, а тепер, коли настав час обирати сторони, партнери опинилися по різні сторони барикад. Бачити, як Алекс розбиває серце Чіпові своєю змовою з Фредом, по-справжньому боляче.

А ось вам ще дві жертви, здавалося б, ніяк не дотичні до Мітчевих витівок — Клер та Янко. Молодша асистентка Бердлі нарешті зізнається Ханні, що має таємні стосунки з ведучим погоди, на що її колега реагує без ентузіазму і каже прямо — це я доповіла на вас для твого ж власного блага. Ханна, без сумніву, проектує свій поганий досвід з Мітчем на Янко та Клер, і тут стає ясно, що дівчині потрібно до терапевта якнайшвидше.

Клер в свою чергу стикається з проблемами пост-секс-скандалу на каналі — вона соромиться стосунків з колегою старшим за віком якраз в той період, коли дівчина лише стає на кар’єрний шлях. Клер не хоче, аби у очах оточуючих її визначав роман з чоловіком вищим за рангом (як це сталося з Мією). Погоджуюсь, що слова Янко «ти завжди сама визначатимеш для решти, ким ти є насправді» — дуже наївне твердження. Але Янко не Мітч, він розуміє вразливе положення дівчини, тому приймає розрив гідно. Зрештою, Клер вчиняє правильно, як би це все печально не було. З нею та Янко все буде гаразд.

А ось на стосунок Ханни я не впевнена. У дівчини є моральне ядро, яке підштовхує її свідчити в пресі проти керівництва UBA (хоч і анонімно) — Фред має бути покараний за те, що прикриває гвалтівника. Ханна травмована і самотня, вона змушена робити те, що допоможе їй вижити, навіть якщо це означає співпрацювати з Мітчем.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: