«Ранкове шоу» від Apple TV+: огляд восьмої серії

«Ранкове шоу»  –  Сезон 1  –  Серія 6/8

Отже, ніякого правдоруба Бредлі, жодних гострот від Корі і емоційних випадів Алекс — події нового епізоду «Ранкового шоу» відбуваються за два роки до секс-скандалу на UBA і практично повністю присвячені Мітчу Кесслеру. Нарешті ми бачимо все те, про що говорили персонажі — ведучий Ранкового шоу дійсно був вродженим лідером на каналі, разом з тим — зовсім не безневинним, як сам вважає. «Самотній на верхівці» виявляється тим епізодом-ланкою, що вибудовує сюжет серіалу у логічний ланцюг і дає більше глибини цій історії. Глядач бачить лише минуле, втім, воно підсилює розповідь, даючи нам краще зрозуміти багатьох персонажів цього серіалу.

Колективне мовчання

2017 рік, Мітч прокидається о третій ранку аби їхати на запис Ранкового шоу. Пред нами, на перший погляд, звичайний дещо втомлений чоловік — він радий подарункам від дітей, люб’язний зі своїм водієм, він улюбленець каналу, якому природно вдається знайти спільну мову з усіма співробітниками. Тим часом Клер лише розпочала стажування на UBA, Ханна сумлінно працює молодшим букером, а Мія дещо потерпає від незручності, що виникла від її нещодавнього розставання з Мітчем.

Що відбувається далі — тонке вплетення тих самих проблем, які згодом неначе сніжинка, яка перетворилась на велику снігову кулю, що підминає власною вагою кар’єри багатьох на Ранковому шоу вже у 2019 році. Ось Мітч робить іронічні коментарі про сукні для Алекс та голу Елісон, ось Чіп ставить Кесслера коментувати бейсбольний матч замість Алекс, тому що опитування показали, що Мітча в кадрі люблять більше. Ось вже на вечірці на честь Мітча дівчата у еротичних тріко витанцьовують для задоволеного іменинника.

Зрештою, Мітч настільки харизматичний та контролюючий, що короткого монологу доки не закриються двері ліфта достатньо, аби перевести Мію з команди її колишнього в команду Алекс, тому що для ведучого «Ранкового шоу» співпраця з нею стала трохи незручною. Мізогінія у свої лайтовій формі, прикрита легкими смішками, процвітає на каналі і така ситуація аж надто резнує з дійсністю. Тепер згадайте, які всі були шоковані звільненням Мітча та викриттям його поведінки. Робоча етика замовчування та інстинкт виживання — ось що відбувалось на каналі, де всі по суті знали про поведінку Кесслера.

Пожаліємо клятого Мітча

Вже який епізод поспіль я розхвалюю, якою неоднозначною сценаристи зробили Алекс і наскільки жива ця героїня у своїх протиріччях. Тепер уявіть, як автори проробили те саме з персонажем Стіва Карела, але в межах одного епізоду, тому що саме це сталося у серії «Самотній на верхівці». Знов ж таки, кількох сцен достатньо, аби побачити, що Мітч любить своїх дітей і навіть шкодує про свій роман з Мією, намагаючись завоювати довіру дружини. Він справді чарівний та професійний, а його хімія з Алекс — ніщо інше, як результат багатьох років дружби та співпраці. Так, він трохи динозавр у питаннях гумору та робочих стосунків, татко «Ранковго шоу» з чиїх сексистьких жартів всі сміятимуться з ввічливості.

На власній вечірці у Мітча відбувається цікавий діалог з другом, тим самим режисером Діком Ланді, який виявився ще тим монстром у другому епізоді. Мітча турбують його власні здобутки і чи справді всі ці кар’єрні висоти щось означають — дещо егоїстичне твердження як для людини, що є обличчям Ранкове шоу завдяки кропіткій роботі цілого департаменту. Але Дік у цьому епізоді з’являється лише для того, аби нагадати другові, які вони вдвох недоторкані — «Ти досягнув вершини, і ніхто в тебе цього не відбере, до біса решту!». Ох, як же ви помиляєтеся, хлопці.

Власне відчуття меншовартості Мітч компенсує елементарним та неспішним полювання на Ханну. Він знає що сказати дівчині, яка прагне професійного визнання. Його нарцистична натура не відає іншого способу покращити свій пригнічений настрій окрім як скористатися слабкістю людини, чию довіру він так швидко завоював. Стів Карелл у цьому епізоді — ще один доказ влучного кастингу на роль чоловіка природного у своїй харизмі та заплутаного у власних життєвих орієнтирах. При цьому чарівність Мітча аж ніяк не виступає інструментом авторів шоу змусити нас закохатися у персонажа — це просто ще один доказ того, що чисті негідники та благородні герої на телебаченні давно застаріли. Подавайте нам доброго-маніпулятивного Мітча Кесслера і зворушливо-егоцентричну Алекс Леві.

Початок кінця Алекс

Оскільки я вже згадала про героїню Дженніфер Еністон, дозволю собі відволіктись від основної сюжетної лінії. Восьма серія виявилась надзвичайно корисною для розуміння Алекс, оскільки у попередніх епізодах саме їй сценаристи виділили найбільше екранного часу для розвитку.

Отже ще у 2017 році ведуча Ранкового шоу прекрасно розуміла, що таке «хлопчачий клуб по інтересам» і як її кар’єра може постраждати від гендерних стереотипів. Алекс не в захваті від кадрових змін у коментування бейсбольного матчу: «Мітч збирає хороші рейтинги? Він збирає їх у парі зі мною!» Отже героїня добре розуміє всю цінність тої самої хімії, що склалась між ними. Переведення Мії у команду Алекс також захвату не викликає — «Я не хочу Мітчеві недоїдки». А тепер згадайте її розмову з Мією вже у наші дні, коли Алекс запевняла, що не до кінця знала ситуацію навколо стосунків продюсерки з Мітчем. Все ти знала, Алекс Леві.

Цікаво, що на момент 2017 року героїня Еністон все ще на стадії протестування лише на словах, тоді як звільнення Мітча в 2019 нарешті підштовхне її до дій. Дуже вчасно, тому що її власні рейтинги, як виявилося, невпинно падали ще з 2017 року, а керівництво каналу на чолі з Фредом вже тоді обговорювало кінець її кар’єри. Знаючи наперед, як верхівка UBA прикривала вчинки Мітча, зроблю очевидний висновок — сексуальні домагання не будуть причиною вашого звільнення допоки рейтинги високі і допоки про ваші вчинки не дізналась пресса. Але боже збав відійти від образу «дівчини по-сусідству» і Америка вас розлюбить, а великі начальники — звільнять.

Розмова з Мітчем у Вегасі також доволі показова. Алекс щиро покладається на партнера, знаючи про його вади. Мітч в свою чергу (нагадаю, пригнічений кризою середнього віку) спершу виголошує мудрий діалог про те, як журналісти змушені щодня мати справу з болем Америки, заробляючи на цьому багато грошей, а потім раптом… тягне Алекс в бар на коктейлі. Втім його співведуча достатньо розумна, аби не вестись на імпульсивні пропозиції «давай розвіємося». Звісно, я не стверджую, що Мітч хотів звабити Алекс, з якою він і так постійно жартома фліртує, але хто ж його розбере, цього поганця Мітча… все може бути.

Підвищення Ханни

Наскільки перша частина серії належить Мітчеві, настільки ж друга — Ханні. Вперше Мітч помічає її коли дівчині вдається екстрено запросити сенатора на шоу в той час як інший гість раптово злітає. «Вона пробивна», — помічає Кеслер. Втім, окрім великих амбіцій у Ханни є ще дещо — відчуття самотності та ізольованості. З телефонної розмови з подругою ми дізнаємося, що Ханна майже відрізала себе від сім’ї та друзів, приїхавши працювати в Нью-Йорк.

Саме тоді, коли дівчина надзвичайно вразлива, Мітч вихваляє її роботу, що, звісно, для стажерки означає дуже багато. Наступний крок — відрядження в Лас-Вегас вісвітлювати трагічний випадок масової стрілянини, що забрала 50 людських життів. До слова, постійна прив’язка «Ранкового шоу» до реальних подій робить серіал надзвичайно приземленим та резонуючим з аудиторією. Писати подібні сюжети важко, а особливо нашій героїні, яка не просто зовсім новачок у справі, так ще й регулярно спілкується з родичами жертв. Не дивно, що Мітч знаходить Ханну неподілак розважального комплексу Мандалай Бей, де відбулась стрілянина.

Вона засмучена, а Мітч — добрий та співчутливий, він обеззброює. Тож, коли чоловік пропонує піднятися до його готельного номера аби подивится кіно, звичайно, Ханна піднімається. І не лише тому, що Мітч так добре втішає, а з простої причини його переваги над дівчиною, психологічної та кар’єрної. Наступну сцену, думаю, було некомфортно дивитися абсолютно всім. Ні, це не випадок класичного згвалтування, але автори «Ранкового шоу» наглядно ілюструють, як емоційне насилля та наполегливість можуть закінчитися примусовим сексом, про який нападник потім з легкістю скаже «це було за взаємної згоди».

Вже у офісі UBA Ханна зустрічає Мітча і розуміє, що той веде себе так, наче нічого не відбулося. Нарешті зрозумівши, що сталося, дівчина вривається в кабінет до Фреда, так і не наважуючись озвучити, що саме зробив з нею ведучий Ранкового шоу. Але Фредові не потрібно це чути, тому що він все знає наперед, адже такі скарги, вочевидь, вже мали місце. Саме тому голова каналу купує мовчання Ханни кар’єрним підвищенням, так само обережно і наполегливо, як її згвалтував Мітч.

Лише однією сценою з Фредом виконавиця ролі Ханна Гугу Мбата-Ро захоплює та інтригує. Її сюжетна лінія зі зловживанням Адералом і таємною зустріччю з Мітчем у фіналі сьомої серії раптово стає найцікавішою в цьому серіалі. А до фіналу, тим часом, лишилося два епізоди.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: