Епізод 3: «З широко заплющеними побрехеньками»

Після двох дещо хаотичних епізодів, «Пліткарка», схоже, знайшла комфортні для себе темп та настрій – третя серія нарешті видалася драматичною, динамічною, та водночас комедійною. Тепер серіал і справді нагадує духовного нащадка культової підліткової мелодрами про Блер Волдорф та її друзів. Нова «Пліткарка» все ще далека від ідеалу, але режисерська робота Дженніфер Лінч (так, це донька Девіда Лінча) та трішки більш іронічний сценарій поєдналися у порівняно вдалий епізод. Розповідаємо, що ж там було, і чого серіалу все ще не вистачає.
Шкільне розслідування
Гаразд, почнемо рекап із найдивнішої сюжентої лінії серіалу – історії дивакуватих учителів, які вирішили розповісти всьому світу таємниці своїх заможніх та популярних (і неповнолітніх) учнів. Після того, як адміністрація дізнається про існування Пліткарки, школа розпочинає ретельне внутрішнє розслідування (схоже, на Мангеттені все серйозно – коли сторінка з плітками з’явилася в моїй школі, директорка просто зачитала дуже довгу промову про честь гімназистів) навіть наймає Black Cube, знамениту міжнародну розслідувальну компанію, яку свого часу наймав Гарві Вайнштейн.
Аби обдурити детективів, вчителі підставляють власну коліжанку та вирішують збільшити масштаби своєї операції. Тепер Пліткарка розповідатиме не лише про учнів школи Констанс-Біллард, але й про багатих підлітків з усього Нью-Йорка! Що ж, схоже, що персонажі-вчителі справді не заспокояться, аж поки не опиняться на нарах.
Перевтілення Зої
Жодна, жодна підліткова історія не може обійтися без затертої до дірок сцени, в якій красива, але не надто популярна дівчина радикально змінює свій образ. Можливо, вона випрямляє волосся, як Мія Термополіс в першій частині «Щоденників принцеси», чи навіть просто знімає окуляри, але в результаті всі навколо раптово усвідомлюють, наскільки вона гарна. Що ж, «Пліткарка» намагається деконструювати цей троп – Зоя цілий вечір намагається слідувати правилам Луни, але потім розуміє, що вони лише ускладнюють їй життя. Але, навіть попри всю свою самоіронію, ця сюжетна лінія виглядає абсурдною. Чому правила Луни звучать так, ніби їх вигадав сорокалітній сценарист, який про життя підлітків знає лише зі старих серіалів? Так, у 2021 році зовнішність усе ще надзвичайно важлива, але в покоління Gen Z принаймі немає надзвичайно жорстких естетичних рамок – якісь інфлюенсери чи моделі намагаються бути схожими на родину Кардашьян, а інші зачаровують свою аудиторію готичним стилем чи коттеджкор-естетикою.
Чому Зоя взагалі вирішила керуватися порадами стервозної снобки, яка буквально дві хвилини тому знущалася з неї в інтернеті? Та й навіщо Зої якось змінюватися? У неї вже є всі шанси стати популярною – вона сестра найкрутішої дівчини школи, і ще й зустрічається з Принцом Нью-Йорка!
Мотиваційні проблеми
Схоже, головна проблема ребуту «Пліткарки» – те, що сценаристи настільки намагалися уникати шаблонних архетипів, що часом мотивацію героїв аж надто складно зрозуміти. Звісно, оригінал теж був не надто реалістичним, але під усім абсурдним блиском гламурного мелодраматичного життя протагоністів приховувалися цілком зрозумілі емоції. Блер була перфекціоністкою, яка намагалася підтримувати свій ідеальний образ та ніяк не хотіла змиритися з тим, що життя не схоже на старе кіно. Ден був обсесивним романтиком, Дженні – амбітною молодшою сестрою, яка дуже хотіла потрапити в компанію до заможніх старших дівчат.
А ось вчинки героїв ребуту не дуже шокують, бо нам так і не розповіли, які ставки в цій грі. Скажімо, в цій серії Джулієн вирішує «віднайти себе» та вирушає в нічний клуб з гедоністом Максом. Але що саме вона загубила? Якою була ця героїня, і якою вона хоче стати? Чи нас повинно дивувати те, що школярка нюхає кокаїн посеред робочого тижня? За якими правилами взагалі грають мешканці цього світу? Гаразд, принаймі сюжетні лінії про батьків Макса та Джулієн залишаються універсально зрозумілими – підлітки обурено з’ясовують, що батьки не звітують їм про кожну подію в своєму житті, і виходять на шлях війни. Джулієн запрошує дівчину свого тата (ви впізнали Бекс із серіалу «Ти»?) на виставу, аби познайомитися з нею особисто, а Макс вирішує влаштувати своїм татусям серйозну розмову про стосунки та подружню зраду.
Стосунки Акі та Одрі
А ось ми і повертаємося у світ своїх улюблених сорокалітніх буржуа, які вочевидь мешкають у тілах цих милих школярів. На цьому тижні сюжетна лінія Акі та Одрі видалася смішною, хоча не стала від цього менш надуманою – герої з жахом з’ясовують, що зраджували одне одному з однією й тією самою людиною, але вирішують, що навіть це не мусить зіпсувати їх стосунки. Що ж, або в цих двох десь є таємна дитина, заради якої вони намагаються триматися разом (ось це був би поворот!), або цим підліткам ніхто не сказав, що перша любов не має тривати все життя. Але в кінці епізоду вони вперто вирішують ігнорувати те, що їм обом подобається Макс, і продовжують працювати над своїми нудними, дуже нудними стосунками. Що ж, побачимо, чи зможуть сценаристи пояснити, що ж саме змушує героїв так дивно поводитися, і ким вони є насправді.