Епізоди 4/5: «Вогонь іди за Зі» та «Надія тоне»
Пам’ятаєте, як після третього епізоду серіалу здавалося, немов нова «Пліткарка» нарешті знайшла непогані темп та тональність? Що ж, це було лише ілюзією – у четвертій та п’ятій серіях мелодрама про надзвичайно багатих підлітків Нью-Йорка знову перетворилася на нудну родинну драму з передбачуваними сюжетними поворотами та занадто позитивними героями. Що ж, давайте поговоримо про невиправдані сподівання, раптові референси до оригінального шоу та бідолашну матір головних героїнь, яка і далі залишається лише безкровним духом.
День народження Зої
Що ж, у найкращий традиціях мелодрам, на четвертий епізоді «Пліткарки» починається з шокуючого відкриття – мати Зої померла під час пологів! І тепер головна героїня ненавидить свій день народження та відмовляється його святкувати. Що ж, це ще можна зрозуміти. Але чому доросла вчителька (яка, нібито, насправді мріє про кар’єру письменниці) Кейт ставить собі за ціль зруйнувати настільки складний для шістнадцятирічної дівчини день? І чому, коли Пліткарка розповідає своїм читачам про те, що ж трапилося з матір’ю Зої та Джулієн, іменинниця відразу вирішує, що це сестра розповіла цю таємницю блогерці? Здавалося б, Джулієн – остання людина, яка б хотіла, щоб світ обговорював смерть їм матері. Та й взагалі, чому ця безсумнівно трагічна новина подається як чергова скандальна інформація, яка має поставити всю школу на вуха? Я давно вже не ходила до школи, але щось я сумніваюся в тому, що ця сумна, але не настільки вже нечувана історія справді б шокувала навіть найбільш спраглих до пліток підлітків.
Але, попри те, що і Джулієн, і Обі намагаються зробити день народження Зої максимально веселим, героїня сердиться на все і на всіх. І це вона ще не знає головного – того, що Луна розповіла Пліткарці те, що вони з татом незаконно мешкають у квартирі бабусі! Тож зрештою конфлікт між сестрами переростає у дуель вечірок, а трішки згодом – у боротьбу на спільній вечірці. Зої навіть заручається підтримкою Майлза Спаркса – юного, але дуже хитрого сина Джорджини Спаркс, яка свого часу руйнувала життя героїв оригінального серіалу.
Американське графіті
Сварка досягає свого піку, коли Джулієн показує спільним гостям відео, на якому Зої розмальовує стіни своєї школи, а потім страждає від цькування однокласників. І тут серіал знову нагадує повчальну драму, вигадану сорокарічними сценаристами, які не надто пам’ятають власні шкільні роки. По-перше, Джулієн відразу усвідомлює свою провину та привселюдно вибачається перед сестрою, визнаючи, що вона – забіяка (перепрошую, на думку не спав кращий переклад слова bully). І це вже виглядає трішки дивно – незрозуміло, яким має бути образ Джулієн. На повноцінну антигероїню вона щось геть не тягне, але сценаристи над постійно намагаються переконати в тому, що в неї є «жорсткі» та «темні сторони». По-друге, чого саме Джулієн збиралася досягти, показуючи це відео? На фоні оригінальної «Пліткарки», де в одній із перших серій Серена загадково оголосила своїм друзям, що когось вбила, графіті виглядає… якось по-дитячому?
Зрештою, головні героїні пробачають одна одній гріхи, разом з’їдають святковий торт, а Джулієн запевняє сестру, що буде лише підтримувати їх стосунки з Обі. Я це вже мільйон разів казала, але повторюсь – це все занадто мило! Де драматизм? Де справжні плітки та абсурд у найкращих традиціях серіалів HBO? Поки нам показують лише доволі спокійні сварки двох дуже хороших сестер, родинні чвари бідолашних Акі та Одрі (які, вочевидь, ніколи не чули про таке явище як бісексуальність) та страждання Макса, якому все ж вдається переспати зі своїм вчителем.
Ранній Геловін
Якщо головні претензії до четвертого епізоду стосувалися переважно сценарію, то п’ята серія нагадує, що в серіала набагато більше проблем, ніж здавалося на перший погляд. Наприклад, він взагалі не атмосферний. Так-так, затишні осінні кадри з оригінальної «Пліткарки» зараз здаються надзвичайно банальними, але вони хоча б створювали атмосферу прохолодного міста та Дня подяки. Але хоч нова серія ребуту і розповідає про Геловін, тут взагалі немає осіннього настрою – ні кадрів пожовклого листя, ні гарбузових пирогів, ні героїв, що сидять у кав’ярнях та тримають горнятка кави! Це що, натяк на те, що глобальне потепління стерло межі між сезонами? Сподіваюся, хоч серія до Дня подяки буде трішки більш затишною – інакше можна рішуче стверджувати, що перезапуск зганьбив спадок оригінального серіалу.
Але до сценаристів у мене теж є запитання – вони що, справді хочуть переконати нас у тому, що мільйони підписників затамували подих та відстежують особисте життя двох сестер? І ще й з нетерпінням чекають на їх появу на костюмованій вечірці? Так, звичайно, епоха соціальних мереж створила новий вид зірок, але я сумніваюся, що навіть родина Кардашьян сприймає свої геловінські костюми аж настільки серйозно. Можливо, у весь цей фарс було б простіше повірити, аби нам хоч часом показували соціальну ієрархію в школі Констенс-Біллард, і ми розуміли, чи справді Джулієн всі настільки люблять. Бо поки ми постійно чуємо про її соціальний капітал від Луни та Моне, але не бачили жодного підтвердження їх слів. Можливо, вся ця боротьба за популярність – лише дивна гра п’яти не надто врівноважених дівчат, а решті світу начхати на їх сварки та костюми?
Дрібні конфлікти та мелодрама
Як і у випадку з попередніми серіями, всі конфлікти головних персонажів здаються занадто дрібними, аби за них справді хотілося переживати. Одрі сердиться на маму, бо та хоче забрати її зі школи, продати їх квартиру та переїхати у Нову Англію. Зої западає на нового знайомого, який нібито поділяє її цінності та не захоплюється соціальними мережами та Пліткаркою – і вони між собою постійно говорять про Пліткарку та соціальні мережі. Макс з жахом дізнається, що вчитель, з яким він спить, і раніше спав зі своїми учнями, хоча це й так здавалося цілком очевидним. Моне вирішує зрадити їх компанію та «зливає» всім інформацію про геловінські костюми Зої та Джулієн… ні, серйозно, це навіть смішно писати. Так, в оригінальній «Пліткарці» теж вистачало абсурдних моментів, але вони (переважно) справді драматичними – герої обмінювали партнерів на готелі, потрапляти у якісь політичні скандали та ледь не вмирали. На фоні цього сюжет про костюмований бал якось не вражає. Але принаймі щось хороше в ньому є – сценаристи раптом вирішують, що протагоністи усе ж чули щось про Блер та Серену, і дівчата в останній момент одягаються як Чак Басс та Ден Гамфрі. Це не менш смішний сюжетний хід, але приємно, що про старих улюбленців згадали.
Під кінець епізоду в серіал вривається щось, схоже на серйозну драму – мати Одрі потрапляє в лікарню, а друзі об’єднуються, аби її підтримати. Цікаво, як розгортатиметься ця сюжетна лінія? Бо поки майже всі події серіалу залишаються без довгострокових наслідків – згадайте лише історію про те, що Зої нелегально живе у квартирі своєї бабусі. Що ж, незабаром дізнаємося, чи вплинуть останні події на стосунки героїв.