Епізод 2: «Вона сумнівається»

«Пліткарка»  –  Сезон 1  –  Серія 2/6

Драматичні батьки з таємничим минулим, підлітки в розкішних сукнях та смокінгах, необдумані інтимні зв’язки та чергові інтриги – що ж, «Пліткарка» справді повернулася. Але чи надовго вона з нами? Перший епізод став найбільш переглянутою прем’єрою стрімінгу HBO Max, і після нього серіал відразу продовжили на ще один сезон, але після другої серії в мене почали з’являтися побоювання за його майбутнє.

Якщо оригінальна «Пліткарка» була ідеальним guilty pleasure, таким собі еквівалентом велетенського шоколадного батончика у світі розважального контенту, то ребут скоріше нагадує коробку органічного веганського печива, підсолодженого фініковим сиропом та з родзинками замість шоколаду. Іншими словами, він усе ще не тягне на справді якісний дорослий серіал, але відчайдушні спроби віддалитися від мелодраматичних тропів поганого підліткового телебачення немов висмоктали з нього весь запал. Хоча, цілком можливо, що з часом сценаристи навчаться балансувати на невловимій межі між історіями, які змушують глядача шоковано охати під час перегляду та просто поганим контентом.

Понижуємо ставки

Деякі консервативно налаштовані фанати оригінального серіалу вже почали скаржитися в соціальних мережах, що ребут став занадто політично коректним та усвідомленим, мовляв, навіть закадрова начитка від Крістен Белл тепер обіцяє розкривати таємниці не лише мешканців Мангеттену, а й усього Нью-Йорка (який жах). Особисто я не бачу жодних проблем з таким підходом сценаристів – як на мене, серіал може лише виграти від того, що показуватиме не лише життя білих заможніх підлітків-снобів, але й шалено заможніх підлітків-снобів різного походження. Але в одному спроба осучаснити ідеї серіалу мені справді здається провальною: тепер всі персонажі якісь аж надто добрі, а ставки їх конфліктів після першого епізоду лише понизилися. Джулієн та Зоя, які мали б відігравати оновлену версію Блер та Серени, до останнього не хочуть конфліктувати – і йдуть на перемир’я, щойно з’являється перша нагода. Вчителі, які поки поводяться найбільш неетично та відверто порушують закон, також аж надто сильно сумніваються у своїх вчинках, щоб здаватися повноцінними антагоністами. Батьки, від яких головні героїні так драматично приховували факт свого знайомства, буквально за один вечір вирішують, що даремно намагалися контролювати своїх доньок, і відразу вибачаються. Що це за неподобство?

Так-так, переважну більшість сюжетних ліній оригіналу також не назвеш серйозною драмою – складно щиро співпереживати самовпевненим школяркам, які змагаються за звання найпопулярнішої дівчини своєї престижної школи чи намагаються саботувати вступ однокласниці до Єлю. Але принаймні ті історії були настільки абсурдними, а персонажі – настільки гротескними і противними, що коли в сценарій прокрадалися справжні переживання, чи герої проявляли мінімальну людяність і вразливість, це працювало на диво добре.

Магічний не-реалізм

Гаразд, ніхто не очікує від «Пліткарки» реалізму (нагадаю, в оригінальному серіалі один персонаж обміняв свою дівчину на готель), але поки дуже смішно спостерігати за тим, як сценаристи зображують роль соціальних мереж у житті своїх героїв. Після того, як меланхолійний і лагідний Обі вирішує порвати з Джулієн, підписники дівчини починають звертати увагу на те, що він більше не з’являється в її дописах! Більше того – вони настільки засмучені цим фактом, що починають від неї відписуватися, а бідолашна Джулієн та її міньйони ламають голову над тим, як уникнути репутаційних втрат.

Зрештою, Джулієн вирішує вступити у відкритий конфлікт з Пліткаркою, виставивши стару фотографію з Обі та зробивши вигляд, ніби в їх стосунках все добре, а Пліткарка розповсюджує неправдиву інформацію. І в мене до цієї сюжетної лінії лише одне зауваження: соціальні мережі та інфлюенсери працюють… дещо інакше. Принаймні, я ще ніколи не стикалася з фанатами якихось відомих людей, які б відписувалися від своїх кумирів, бо ті розійшлися з партнерами. Звісно, якби сам Обі був надзвичайно впливовою зіркою інстаграму, то можливо його фанати б почали відписуватися від Джулієн, вирішивши, що вона якось образила їх кумира. Але навіть це не пояснює праведний гнів, з яким підписники героїні накинулися на Пліткарку та за лічені години забанили її акаунт. Ну й що, що якась сторінка з чутками про підлітків-інфлюенсерів написала якусь неправдиву історію? Сценаристи що, востаннє заходити у соцмережі в 2008 році?

Перемагає дружба

І все ж, якими б абсурдними не були ці конфлікти героїв, вже в кінці епізоду вони майже повністю вирішуються: Джулієн вирішує помиритися з сестрою, Зоя та Обі отримують карт-бланш на свої романтичні стосунки (а мені здалося, чи за сценарієм Зої 14 років?), а Пліткарка стає верифікованим користувачем інстаграму. Звісно, в наступних серіях на героїв знову чекають драми та скандали, адже ми ж повинні дізнатися, чому Зою вигнали зі школи, але станом на сьогодні в елітних районах Нью-Йорка штиль та спокій.

Не розв’язаними залишаються лише проблеми Акі, Одрі та Макса, але їх складно назвати дуже захоплюючими. Персонажі скоріше нагадують героїв якогось трохи нуднуватої, але в міру сексуальної французької мелодрами про інтимне життя сорокалітніх буржуа: шістнадцятилітня Одрі втомлено заявляє, що вона під час сексу «постійно заплющує очі та уявляє когось іншого» (боже, дитино, це ж твої перші серйозні стосунки, навіщо тобі таке терпіти?), Макс намагається звабити обох своїх друзів, а Акі, вочевидь, не надто намагається не зваблюватися. Навіть коли виявляється, що Одрі та Макс переспали, це не шокує та не дивує – шоураннери навіть не розповідають, як це сталося, а просто ставлять глядачів перед фактом.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: