Епізод 1: «Просто нова дівчина у MTA»

«Пліткарка»  –  Сезон 1  –  Episode 1/6

Плітки, скандали, розкішний одяг, вулиці Нью-Йорка та надзвичайно красиві головні герої – «Пліткарка» повернулася! Утім, за словами шоураннерів перезапуску, цього разу на нас чекає не просто ескапістське шоу про дуже багатих підлітків, а більш осмислена та глибока історія, в якій знайдеться місце для самоіронії та критики сучасного суспільства. Давайте з’ясовувати, чи вдалося творцям серіалу реалізувати свої амбітні плани, і навіщо вони взагалі вирішили змінювати концепцію шоу.

Нові часи

Оригінальна «Пліткарка» шокувала батьків та оглядачів (принаймні, її шоураннерам дуже хотілося в це вірити), заклала фундамент сумнівної моди на обручі та різнокольорові колготки, популяризувала з десяток тоді ще маловідомих інді-рок гуртів та переконала весь світ у тому, що найбільш цинічні та підступні підлітки живуть у Нью-Йорку. Чи можна назвати цей серіал впливовим? Це складне запитання, адже вихід пізніх сезонів «Пліткарки» співпав з підйомом найскору – хвилі фільмів та серіалів, які надавали перевагу оптимістичним (чи навіть гуманістичним) сюжетам, прославляли альтруїстичних персонажів та загалом намагалися здихатися характерного для культури 2000-х цинізму. Тож попри всю свою початкову популярність, серіал про надзвичайно заможніх та драматичних підлітків з Мангеттену фактично залишився без ідейних спадкоємців, а хвиля інтересу до соціальної рівності змусила колишніх фанатів та оглядачів ще більш критично аналізувати вчинки улюблених героїв. У той же час, «Пліткарка» так чи інакше вплинула на життя власних глядачів – костюми персонажів знаходили відображення в моді пізніх 2000-х, а стрімкий розвиток соціальних мереж спонукав тогочасних школярів створювали власні анонімні сторінки з плітками про однолітків (не кажіть, що це було лише в моїй школі!).

Звісно, в нашу епоху переосмислень та омажів настільки не міг залишитися без перезапуску, тож у липні 2021 року ми отримали «Пліткарку 2.0» – підліткову драму, яка з усіх сил намагається всидіти на двох стільцях. З одного боку потрібно якось догодити фанатам старого серіалу та показати, що в житті мангеттенских підлітків усе ще вистачає драматизму, розкішних пентхаусів, сварок та сексуальних пригод. З іншого – врахувати все, за що сьогодні критикують сюжети про Блер та її друзів, осучаснити історію для епохи соціальних мереж та зробити її, скажімо, більш різноманітною. Тепер замість лакованих підборів тут кросівки Balenciaga, замість особистих лімузинів – убер, а замість Чака Баса (який, нагадаю, в першому епізоді оригінального серіалу ледь не згвалтував дівчину), загадковий бісексуальний красень на ім’я Макс Вульф. Ласкаво просимо на новий Мангеттен!

Нові герої

Решта головних героїв теж водночас і нагадують своїх попередників, і суттєво від них відрізняються: нас по черзі знайомлять із популярною та нібито цілком лагідною інфлюенсеркою Джулієн (Джордан Александер), її заможнім, але соціально усвідомленим хлопцем Обі (Ілай Браун), найкращою подругою Одрі (Емілі Елін Лінд) та рожевоволосим кіноманом Акі (Еван Мок), з яким Одрі зустрічається. Окрім них до компанії «семи самураїв» належать Луна (Саванна Сміт) і Моне (Зайон Морено) – дві доволі стереотипні стервозні школярки, які точно б вписалися в оточення Блер Волдорф. Звісно, такий сеттинг потребує аутсайдера, тож у першому епізоді нас знайомлять із ще однією центральною героїнею – скромною та лагідною Зоєю (Вітні Пік), яка нещодавно переїхала в Нью-Йорк із невеликого містечка, бо виграла стипендію. Але ось вам сюжетний поворот прям як в мексиканських драмах: Зоя та Джулієн – напівсестри! А ось і другий, ще більш вражаючий поворот: попри те, що татусі дівчат ненавидять одне одного, Зоя та Джулієн вже декілька років потайки спілкуються та навіть зробили ідентичні татуювання!

На щастя, шоураннери доволі грамотно дистанціюються від оригінальної історії – вони відкрито проводять паралелі між двома версіями «Пліткарки», немов би підмигуючи старим фанатам. Наприклад, у перших кадрах першого епізоду нам показують біляву дівчину в коричневому піджаку та смугастій футболці, яка задумливо їде в поїзді. Але якщо в 2007 році так виглядала головна героїня шоу, безтурботна та харизматична Серена ван дер Вудсен (Блейк Лайві), то в 2021 перед нами заклопотана вчителька Кейт (Таві Гевінсон, колишня фешн-блогерка), яка з усіх сил намагається завоювати повагу своїх багатих учнів. Безрезультатно – ті лише висміюють її одяг та погрожують її звільнити. Схоже, в 2021 році заможнім та впливовим батькам начхати, чи отримають їх діти хорошу освіту, і чи здатні їх вчителі перетворити учнів на майбутніх лідерів – усім автоматично завищують оцінки, а бідолашні педагоги бояться криво глянути на когось із учнів.

Нові проблеми

Поки що головна відмінність між старою та новою версією серіалу – не милі стосунки між головними героїнями (до кінця епізоду Джулієн встигає показати пазурі!), не більша кількість відвертих сексуальних сцен (зрештою, серіал переїхав на HBO) та навіть не спроба підіймати якісь соціальні питання. Новий серіал відразу розкриває центральну таємницю – ім’я Пліткарки, яка тероризує головних героїв. І це, мушу сказати, доволі сміливий крок. Тепер за інста-блогом ховається… команда вчителів, які втомилися страждати від насмішок з боку своїх самовпевнених учнів та чомусь вирішили, що блог з плітками – непоганий спосіб змусити заможніх дітей поводитися хоч трохи менш нахабно. Незрозуміло, яким чином цей план має спрацювати, і чому найкращі педагоги Нью-Йорка готові нарватися на тюремний термін (думаю, покарання за публікацію оголених фотографій та конфіденційної інформації неповнолітніх учнів було б цілком серйозним) заради поваги якихось чотирнадцятилітніх хуліганів. Але що ж, мені тепер справді цікаво, якими будуть наслідки цього соціального експерименту, і які плітки далі потраплятимуть до рук Кейт та її колег.

Поки, якщо чесно, не схоже, що в головних героїв є якісь надзвичайно шокуючі таємниці – сценаристи немов перестаралися, намагаючись зробити протагоністів зрозумілими та менш гротескними, і тепер перед нами немов звичайна компанія друзів. Так, вони заможні та дуже красиві, але складно уявити, як хтось із них обмінює партнера на готель, одружується із європейським принцом чи робить ще щось шалено абсурдне. У шістнадцятирічних Одрі та Акі, наприклад, класичні проблеми сорокалітнього подружжя – секс перетворився на нудну рутину, а стосунки повільно втрачають іскру. Джулієн та Зоя неволею перетворилися на конкуренток, а Обі трохи запізно усвідомив, що в нього з дівчиною різні життєві цінності. Що ж, побачимо, які сенсації Пліткарка зможе вигадати на основі цих скромних подій!

Випадкові роздуми:

– Що мені справді подобається в серіалі, так це попкультурні відсилки та референси – сценаристам вдалося впихнути в пілот і згадки про пандемію коронавірусу, і самоіронічні згадки про героїв оригінального серіалу, і дуже саркастичний жарт про твітер.

– А ви помітили Люка Кірбі (Ленні Брюс в «Дивовижній місіс Мейзел») в ролі батька Джулієн? Цікаво, наскільки важливими тут будуть дорослі персонажі, і чи чекати на якусь драматичну любовну лінію в стилі Лілі та Руфуса.

– Дивно, що головні герої не знайомі ні з Блер Волдорф, ні з Сереною ван дер Вудсен, чи принаймі не чули їх імена окрім як у старому блозі Плітарки. Здавалося б, Блер та Серена мали б бути давніми знайомими їх батьків.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: