«Ранкове шоу» від Apple TV+: огляд четвертої серії

«Ранкове шоу»  –  Сезон 1  –  Серія 2/8

Перші три епізоди «Ранкового шоу» лише почали розкривати складні механізми цього розважального сегменту сучасного телебачення, який (і тут жодних сюрпризів) виявився сумнівною розвагою за лаштунками. В четвертій серії всі ці метушливі кабінети, зіткнення корпоративного та ідеалістичного журналістського мислення, конкурентні стосунки продюсерів та ведучих виходять на новий рівень. «Ця жінка» майстерно використовує постефект секс-скандалу Мітча і концентрується на питання — чи зацікавлені люди канала UBA розповісти правду настільки ж, наскільки зацікавлені у високих рейтингах?

«Правдорубка» Бредлі

Для новачка у цьому ньюзрумівському пеклі Бредлі Джексон, успішність «Ранкового шоу» і його правдивість — два взаємопов’язаних фактори. Її найбільша сила і прокляття — здатність, чи скоріше потреба, говорити правду завжди і бажано як найголосніше. Тепер більш ніж очевидно, що це стане головним рушієм у розвитку персонажа Візерспун, і за такою благородною та дещо самодеструктивною рисою глядачі спостерігатимуть з великим інтересом.

Перший ефір Бредлі поміщає її в епіцентр штучності, яку героїня не втримається скинути з себе вже за лічені хвилини. Спершу Бредлі вправно тримається в образі і обмінюється репліками з Алекс, головний посил яких — «мрії таки здійснюються». Голова каналу Корі, чекаючи на чергову controversy, знервовано на це спостерігає і кидає фрази на кшталт «зніміть вже номер». В прямому ефірі тим часом включення з Вірджинії, де мама Бредлі розповідає заздалегідь готовий текст про те, як завжди знала, що її дочка досягне висот. І поки жінка натхненно читає репліки з табличок, її дочка за новинним столом пригадує не надто приємні епізоди сімейних сварок.

В наступні хвилини Бредлі чи то у пориві благородності, чи то від хвилювання спробує пояснити, що її власне дитинство не було ідеальним і для успіху у дорослому житті не обов’язково мати зразкову сім’ю, будинок і диплом з відзнакою. Подальші репліки піднімуть справжні хвилювання серед американських глядачів — Бредлі зізнається, що зробила аборт у 15 років і зробить це настільки невимушено, що зрозуміти мотивацію персонажа доволі важко. У рекламній паузі Алекс запитає «Це ти щойно залажала чи зробила це навмисно?», на що Бредлі абсолютно чесно скаже «Я не знаю».

В перших епізодах мені відверто бракувало розвитку персонажа Візерспун, зате нова серія всеціло належить Бредлі. Дівчина не просто благородно змагається за правду, часом вона вдається до цього як до захисного механізму, часом — не розуміючи, як діяти далі. Далеко не завжди Бредлі свідома своїх вчинків і це те, що робить її героїню цікавішою та складнішою для глядача «Ранкового шоу», якого шоуранерка Керрі Ерін вже дещо розбалувала такими персонажами як Алекс та Мітч. Але що цікаво у випадку з Бредлі — розуміння того, як швидко розвиватиметься героїня зі сценарної точки зору, адже ближче до фіналу ми спостерігаємо за тим, як Корі впливає на свою протеже доволі тонко та маніпулятивно. У найкращих традиціях антагоністів, він неначе диявол, який ледь помітно «підштовхує до гріха». Розмовляючи з Бредлі в гримерці, що колись належала Мітчу, Корі задумано промовляє «Скільки жахливий речей відбувалося в цій кімнаті за закритим дверима? Але ще цікавіше — хто серед працівників знав про це?».

Тому коли у фіналі епізоду Бредлі бере інтерв’ю у Ешлі — жертви Мітча, що раніше працювала на каналі, її сміливе рішення поставити незаплановані та незручні питання можна вже розцінювати як ризикований, але усвідомлений крок, на відміну від зізнання у аборті. Вона все ще більше втомивована Корі, але здатна на самостійні вчинки, далекі від імпульсивності.

Імідж каналу

Частково, сміливість Бредлі зумовлена резонансом її персони, про що неможливо говорити у розрізі з інтересами каналу, на якому вона стала зіркою. Спостерігати за тим, який переполох здіймається в ньюзрумі, коли Бредлі йде не за сценарієм — справжнє задоволення. Продюсер ранкового шоу Чіп сивіє на очах, ведучий прогнозу погоди Янко екстрено виходить в ефір, дожовуючи сендвіч, голова телекомпанії Френк рве на собі волосся з криками «Fuck!!». Але Корі має рацію — на кожного обуреного заявами Бредлі американця знайдеться ще один, хто буде по-справжньому натхненний її відвертістю. До того ж, за його словами, якщо просити пробачення за сміливі заяви Бредлі, «свідомий Твіттер нас не пробачить».

В одній зі сцен Бредлі та Алекс паралельно дивляться вечірні новини, де показують сюжет про дівчат-підлітків у штаті Міссісіпі, які влаштували піший протест оскільки їх губернатор намагається прийняти старий закон, який забороняє аборти після шести тижнів. Дівчата протестують з табличками «МИ З БРЕДЛІ» та марширують понад шість годин — стільки часу знадобиться, аби дістатися до найближчої клініки, в якій є процедура аборту. Медіа-вплив Бредлі має свої наслідки і вони надихають Америку, хоча відчутніше загрожують Алекс, про що я ще обов’язково поговорю далі.

І поки імідж Бредлі невпинно зростає (навіть Келлі Кларксон, відвідавши ефір, нарікає її «правдорубкою»), сам канал ризикує зануритись у ще більшу кризу після скандального звільнення Мітча Кеслера. Цікаво, що самого персонажа Стіва Карела в епізоді немає, але його дух неначе літає по ньюзруму. На каналі ініційоване внутрішнє розслідування аби встановити, яким чином аб’юз з боку Мітча залишався непоміченим колегами. Але правда у тому, що ініціювало його правління каналу лише для того, аби виявити свої потенційні слабкі місця і не допустити подальшого витоку інформації у ЗМІ. Тож вся промова слідчої про створення безпечного простору, де можна бути відвертим — маячня чистої води. Про це стає зрозуміло, як тільки нам показують сцену, в якій слідча на ім’я Вікі доповідає Френку всі подробиці «закритих» розмов з працівниками. Між тим, єдиний, кому не влаштовуватимуть такий допит — сам Френк і цьому спостереженню, я сподіваюсь, знайдеться трохи екранного часу «Ранкового шоу».

Тим часом Мія, продюсерка Бредлі, зізнається під час розмови зі слідчою, що деякий час була у стосунках з Мітчем, які назвала романом без будь-яких актів насилля. Жінка сама розірвала інтрижку, а вже пізніше анонімно доповіла на Мітча в HR-відділ, тому що втомилась дивитися як лицемірно ведучий ранкового шоу говорить з гостями шоу на тему #MeeToo, при цьому дозволяючи собі недоречну поведінку в офісі.

Завдяки таким персонажам як Міа, шоу може показати сірість деяких кейсів сексуального аб’юзу ефективніше, ніж змусивши нас вчерговий раз спостерігати, як Мітч порівнює себе з іншими чоловіками, які у цьому питанні провинилися значно більше.

Вже ближче до фіналу епізоду Бредлі під час інтерв’ю з жертвою Мітча дуже обережно, але все ж озвучує думку, яку тут всі старанно замовчують — чи була створена така атмосфера у ньюзрумі, яка унеможливлює публічно поскаржитись на сексуальні домагання? Це доволі пряме запитання, яке передбачає лише одну конкретну відповідь, яку Бредлі витягує з Ешлі. І хоча це не надто відповідає стандартам журналістики (у суді така постановка була би швидко оскаржена протилежною стороною), Бредлі вдається змусити всіх на каналі завмерти у нервовому мовчанні.

Тут варто додати, що у «Ранкового шоу» з’явився свій паттерн — «криза Бредлі». Виглядає він наступним чином: персонаж Візерспун несподівано говорить правду в ефірі, весь ньюзрум панікує, Корі із посмішкою диявола отримує задоволення (some men just want to watch the world burn), соцмережі вибухають, але Бредлі виходить суха з води. Якщо автори зловживатимуть такою сюжетною побудовою (у четвертій серії «криз Бредлі» було цілих дві), ранкове шоу ризикує швидко набриднути.

Алекс у тіні

У новому епізоді Алекс усвідомлює, що, прагнучи взяти під контроль власне шоу, вона створила такі умови в яких контролю має ще менше. Бредлі — головна зброя і останній шанс ведучої, до якого вона міцно прив’язана. Помилки Бредлі погано позначаються і на героїні Еністон, тоді як успіхи партнерки жодним чином не відображаються на іміджі Алекс. Під час однієї з нарад вже здебільшого від відчаю ведуча промовляє «Ось чому я її обрала», вклинюючись у суперечку по «Ранковому шоу». Америка не знає про імпульсивне рішення Алекс щодо нової співведучої, але про це знають «свої»: «Корі, Чіп, Френк, всі ці гівнюки! Я не подарую їм думки про те, що вони мали рацію, краще померти!», — говорить Алекс у відвертій розмові з Бредлі.

На щастя, перед нами не просто сучасна адаптація «Все про Єву», автори не бояться показувати глядачеві, як Алекс усвідомлює журналістську цінність Бредлі (випадок з протестами дівчат у Міссісіпі). На жаль, це завжди буде йти у розрізі з її конкурентськими інтересами та іміджем улюбленої господині на «Ранковому шоу». Сумна іронія полягає у тому, що Алекс щиро зацікавлена у іміджі своєї програми, тоді як керівництво каналу не надто цікавиться доробутом Алекс Леві.

У героїні є блискучий діалог з продюсером шоу Чіпом, який знаючи колегу багато років, розуміє, що успіх Бердлі у випуску з Келлі Кларксон явно зачепив її старшу колегу, яка залишилась в тіні. «Я її створила, — запевняє Алекс, — вона мій монстр, я її Франкенштейн». Це або доволі похмурий натяк на подальший розвиток сюжету, або Алекс не читала роману Мері Шеллі…

У ключовій фінальній сцені епізоду під час інтерв’ю Бредлі з жертвою Мітча, стається цікава динаміка у розвитку персонажа Еністон. Згадайте, як проводячи інтерв’ю з Бредлі у другому епізоді, Алекс наважилась піти не за сценарієм аби змусити свою тоді ще гостю говорити відверто. Такими самими методами послуговується Бредлі тепер, тоді як Алекс опиняється на стороні своїх ворогів: почувши, як партнерка наражає на небезпеку весь канал, вона буквально «шикає» на неї у навушник. Здається тепер дві ведучі будуть у відкритій конфронтації, а питання «Ти знала про поведінку Мітча?» від Бредлі, забезпечить Алекс Леві ще одну безсонну ніч.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: