«Хаос допомагає Нолану бути продуктивнішим» — Кеннет Брана про роботу над «Тенетом» та ігри з часом
До виходу «Тенета» актор та режисер Кеннет Брана поділився власними враженнями від роботи з Крістофером Ноланом та Еммою Томас, а також розповів трохи більше про власне бачення персонажа, якого він зіграв.
— Чи можете ви хоч декількома словами описати свого героя, і те, як він розкриває центральні теми стрічки?
Кеннет Брана: Кріс відразу наполіг на тому, щоб я розглядав свого персонажа у найбільш темному світлі, і щоб я відразу сприймав його як жорстокого, амбітного, жадібного чоловіка, якому немає ніякого виправдання. В нього є свої слабкості (їх я не розкриватиму!), але це – єдиний проблиск чогось людяного в герої, який вже дуже давно дозволив темряві поглинути себе повністю. Він жорстокий, агресивний, але при цьому дуже кмітливий, і це робить його надзвичайно серйозним опонентом. Його небезпечно мати як друга, а як ворог він взагалі неймовірно страшний, і загрожує не лише людям навколо, але й усьому світові.
— Ви до цього вже працювали з Крістофером Ноланом над «Дюнкерком», ще одним фільмом, який використовує концепцію нелінійного часу. Як ви думаєте, чому час грає настільки важливу роль у стрічках Нолана?
Кеннет Брана: Мені здається, граючи з часом, ми також граємо з власним страхом смерті. Чи можна подолати смерть? Якщо можна керувати часом, то чи це означає, що люди можуть жити вічно? Кріс регулярно аналізує плюси і мінуси того, що ми приділяємо дуже багато уваги часу, мені здається, це один із головних лейтмотивів його творчості. В його фільмах завжди відчувається, що його дуже захоплює ця тема, і він завжди намагається подавати її якось грайливо, інтригуюче – від повторів у «Пам’ятай» до наративних стрибків «Дюнкерка». І мабуть «Тенет» – найбільш амбітний з часів «Початку» приклад того, як Крістофер грається з різними способами розуміння часу, і тими жахіттями і мріями, які вони розкривають.
Copyright: © 2020 Warner Bros. Entertainment Inc. All Rights Reserved.
Photo Credit: Melinda Sue Gordon
— Ви вже двічі працювали з Крістофером Ноланом та Еммою Томас у якості продюсерів. У чому особливість їх роботи як продюсерської команди?
Кеннет Брана: Вони перетворюють роботу над фільмом на спокійний, впевнений процес, у якому немає ніякої показовості. Наприклад, вони були присутні, коли мені підбирали костюми для «Тенету» – і при цьому не тиснули на мене, а лише дозволяли зрозуміти, що мої вибори впливають на те, яким буде завершений фільм. Вони дуже прямолінійні, але мають дуже особистий підхід до кожного – Кріс мені навіть двічі особисто доставляв сценарій до фільмів. Навіть під час роботи над чимось настільки амбітним та глобальним, як «Тенет», вони створюють відчуття камерності та дружньої, командної роботи. Коли знімаєш фільм у сімох країнах, дуже легко загубитися у цьому всьому та загрузнути в роздумах про логістику і можливі проблеми, які можуть виникнути у будь-який момент. Але Нолан та Томас завжди залишаються спокійними, і коли вони на знімальному майданчику, то нікому не передаються їх побоювання щодо якихось робочих запитань. На них просто не впливає хаос – здається, він навіть допомагає їм працювати більш продуктивно.
— Чи можете ви розповісти щось про особливості роботи над настільки великим міжнародним проєктом?
Кеннет Брана: Крістоферу завжди вдається показувати знайомі глядачам місця під новим кутом, і він вміє перенести глядачів у якісь локації, які вони ніколи не бачили. Крім цього, цей масштаб візуально підкреслює, наскільки високі ставки в його історії. Йому справді важливо подорожувати, знаходити якісь таємниці, і потім складати це все у один пазл.
— Кріс славиться тим, що він намагається використовувати якнайменше візуальних ефектів. Як це впливає на вашу гру?
Кеннет Брана: Коли актори на його знімальному майданчику, то вони настільки захоплені тим, що відбувається навколо них, що ці емоції передаються глядачам. Це просто неймовірне відчуття – на власні очі бачити, які каскадери поруч з тобою виконують якісь дивовижні трюки. Коли ти справді бачиш, як усе це підбувається, це впливає на твої відчуття. Тому я дуже вдячний за те, що Кріс максимально намагається робити все прямо під час зйомок – це підсилює мої реакції і відчуття.
Фото на головній:
Copyright: © 2020 Warner Bros. Entertainment Inc. All Rights Reserved.
Photo Credit: Melinda Sue Gordon