Дика Енергія
За словами авторів «Бобота», ідея зробити фільм про трансформаторну будку, яка вирішила в певний момент кинути своє насиджене місце і почати мандрувати, з’явилася у них в 2010 році. Частково втілити її вдалось у кліпі ТНМК «Новина» (2012) після чого позитивні відгуки підштовхнули творчу групу сісти за сценарій. Ви уявіть собі. 8 років розробки концепції. 6 років написання історії. За такий час можна передивитися ледь не всі сімейні фантастичні фільми Голівуду, вивчити успішні кейси та й зняти хорошу кінострічку. Але у українських кіноматографістів, певно, часом з’являється бажання торувати свій шлях.
Картина розповідає про хлопця Вадика, який тікає… випадково потрапляє… Окей, простіше звернутися до офіційного синопсису, ніж переказати незв’язний сюжет: внаслідок потужного вибуху на Сонці по всій землі може зникнути електроенергія. Електромагнітне поле землі — це щит, збудований людьми, що формується спеціальними електричними Станціями, одна з яких була відключена Сміттярами — невідомими істотами. 12-річний Вадик потрапляє у коловорот (насправді круговерть) подій і на його плечі лягає місія порятунку світу. Йому на допомогу приходить Бобот — трансформаторна будка, носій Енергії Всесвіту. Разом вони намагаються запобігти катастрофі. Тепер від мужності Вадика залежить доля людства.
Історія, звичайно, трохи кострубата, але, як для першого українського сімейного фантастичного фільму, згодиться. Точніше згодилася б, якби у картині відбувалися обіцяні події. Насправді ж з дійсністю стрічки синопсис сходиться лише в тому, що в «Боботі» дійсно є хлопчик Вадик, трансформаторна будка і загроза зникнення електроенергії. Під час перегляду фільму складається враження, що сценарій 6 років писала людина, яка:
— не бачила жодної кінострічки;
— не читала жодної книги;
— не чула жодної історії;
— не має фантазії;
— не знайома з концепцією сторітелінгу;
— ненавидить цю роботу.
Фабула картини побудована «для годиться» і жодного разу за фільм у глядача немає можливості зв’язати докупи все те, що відбувається на екрані. Більше того, мотивація (завжди) і дії персонажів (часто) залишаються для аудиторії загадкою. Концепція протистояння Сміттярів і Енергії пояснюється менш ніж за хвилину помираючою героїнею (потім виявляється, що вона лише вивихнула коліно) у вигляді передсмертного діалогу з напівобірваних слів. Обраність Вадика не зрозуміла навіть після фінальних титрів, а наявність деяких акторів можна спробувати пояснити лише їхнім зв’язком з режисером чи хоча б кастинг-агентом.
Бобот і енергія всесвіту / ОРИГІНАЛЬНА НАЗВА
100 хв / ХРОНОМЕТРАЖ
30 серпня 2018 / ПРЕМ’ЄРА
боевик ЖАНР
РЕЖИСЕР:
Максим Ксьонда
СЦЕНАРІЙ:
Іван Тимшин
В РОЛЯХ:
Віктор Григор’єв
Іванна Бородай
Ігор Мірошниченко
Володимир Ращук
Тарас Шевченко
Микола Зміївський
ПРОКАТЧИК:
UFD
Про гру акторів, особливо дітей, в українському кіно говорити поки не прийнято. У нас є кілька хороших виконавців, але у всі фільми їх не візьмеш, а решту, схоже, обирають методом випадково тицяння пальцями у перехожих. Режисеру, здається, було абсолютно без різниці, що відбувається в кадрі, тому багато сцен зняті в суто українському стилі «мамблінг» — це коли актори чітко не вимовляють слова, затинаються чи щось нерозбірливо бурмотять і це входить у фінальну версію. Варто зазначити, що усі діалоги, дії і реакції написані у не менш типовому для наших широт стилі «шкільна вистава» — поведінка та мова нітрохи не схожі на реальне життя, хоча це зумовлене не лише роботою сценариста, а й акторською грою.
Проте у фільмі є CGI! Візуальні ефекти подавалися як центральний елемент «Бобота» — майже половина стрічки містить комп’ютерну графіку і вся рекламна кампанія була побудована на цьому факті. Зізнаюсь чесно, до цього я бачив лише одну картину, зняту з таким підходом — останні «Трансформери». Але якщо там велика кількість комп’ютерної графіки була зумовлена необхідністю Hasbro якісно рекламувати роботів, то навіщо вона «Боботу» — невідомо. При цьому зроблена вона достатньо якісно, як для України, проте це ніяк не додає плюсів фільму.
Взагалі, з творінням Майкла Бея у вітчизняного «літнього блокбастера» багато спільного. Відсутність сюжету, велика кількість продакт-плейсменту, який всіляко намагається потрапити глядачеві на очі, ставка лише на візуальні ефекти. Щоправда у «Трансформерів» все це є частиною стратегії франшизи, яка за рахунок популярності іграшок примудрилася вже зібрати майже 4,5 мільярди доларів. На що сподівалися творці «Бобота» — поки невідомо.
Все це підводить нас до того, що картина режисера Максима Ксьонди — велике розчарування. Перш за все, тому що минулий рік довів, що українське кіно має потенціал для розвитку. «Сторожова застава», «Кіборги», «Викрадена принцеса», «Брама» — попри велику кількість недоліків, за фільмами відчувалося бажання розповідати історію, заворожувати глядачів атмосферою, створювати цілісний продукт і вчитися у світового кінематографу. «Бобот» у свою чергу відкидає 100 років розвитку галузі і намагається вигадати велосипед, хоч ніколи його не бачив і не знає, що він робить. За подібне він заслуговує лише критики.
Ratings in depth
- #СоромноТаСумно
Review overview
Summary
Ratings in depth
- #СоромноТаСумно