Аплікації та фанк

На старті продажу PlayStation 5 було все: гайп, проблеми, сумніви та величезна рекламна кампанія, побудована навколо «Майлза Моралеса» і Demon’s Souls. Враховуючи, що паралельним курсом летіла Assassin’s Creed Valhalla, а на горизонті досі маячить Cyberpunk 2077. Не дивно, що ще один ексклюзив Sony, Sackboy: A Big Adventure, сховався в тіні більших релізів. Здавалося б, що класичний платформер може запропонувати сучасним гравцям?

Що ж, чимало. Так, «Секбой» не змушує вас з відкритим ротом слідкувати за сюжетом чи годинами шліфувати навички, аби пройти черговий рівень. Зате він ідеально справляється з іншою задачею, яка в 2020 році здається найважливішою, — розважає і відриває від реальності, дозволяючи забути про пандемію на користь кольорового світу аплікацій.

Сюжет у гри доволі простий і класичний для платформера — на милий та добрий світ Секбоя напав лихий поганець (якого озвучує Річард Е. Ґрант), що хоче поневолити усіх навколо, і головний герой має його зупинити шляхом методичного шляху від одного боса до іншого.

Цей шлях студія Sumo Digital зробила максимально різноманітним, чого й варто очікувати від хорошого представника жанру. Гравець очікувано отримує доступ до базових рухів, як-то удар, стрибок і перекат, які можна всіляко міксувати задля повноцінної взаємодії з грою. Попри те, що «Секбой» не надто вимогливий до навичок, тайтл часто кидає виклик вмінням гравців, змушуючи вдосконалювати саме базові вміння, без яких не дістанешся до деяких особливо хитрозадуманих частин рівнів.

Водночас геймплей не приїдається завдяки тимчасовим умінням — гра регулярно видає додаткові інструменти, заточені під певний рівень. Це може бути бумеранг або можливість ходити стінами, які на короткий час змінюють звичну рутину. Не менше уваги розробники приділили і геометрії рівнів, яка завдяки фіксованій камері постійно ставить до гравця нові вимоги. Що найголовніше, на кожній з п‘яти областей «Секбоя» студія намагається максимально урізноманітнити вже знайомий за попередніми рівнями геймплей. Заганяли кумедних звірів у загони? Тепер закидайте мавпочок у корзини! Знайомі механіки допомагають відчувати прогрес, але не позбавляють радощів відкриття чогось новенького.

А новенького тут вистачає. Гру можна пройти лінійно, уявивши себе спідранером, а можна облазити кожен куточок рівнів, закривши усі завдання та зібравши додаткові предмети. Проте система нагород зроблена не надто нав’язливо, не викликаючи обсесивної необхідності закрити все. Система кастомізації Секбоя виглядає кумедно та різноманітно, але не надто спокушає міряти усі костюми, враховуючи, що вони не додають нічого геймплею.

Центральний елемент, навколо якого будується весь розважальний елемент «Секбоя» — це не геймплей, а візульне різноманіття світу та, що найголовніше, музика.

Щоправда, центральний елемент, навколо якого будується весь розважальний елемент «Секбоя» — це не геймплей, а візульне різноманіття світу та, що найголовніше, музика. Паралельно з приємним ритмічним бітом, деякі рівні озвучені хітами, як-то Uptown Funk, Jungle Fever і навіть Let’s Dance Девіда Бові, які суттєво додають грі оригінальності та є вдалою фішкою, якою хочеться ділитися. На її фоні особливо помітно, що «Секбой» хоч і вміло застосовує жанрові штампи платформерів, але ніяк не наважується ризикнути, аби урвати більшого.

Так, в 2020-му яскравий ескапізм у тренді, але вийди Sackboy: A Big Adventure в іншому році чи не у якості стартового консольного ексклюзиву, він навряд чи отримав би таку кількість уваги. Гра страждає класичною хворобою платформерів: попри всі зусилля розробників, з часом гра приїдається і цілком може залишитися тим тайтлом, який тобі подарував кілька днів веселощів, але залишився непройденим, поступившись місцем чомусь харизматичнішому.

Найбільше шкода, що будучи ексклюзивом платформи, «Секбой» дуже мало використовує переваги некстгену. І якщо на швидкість завантажень нарікань нема, то після Astro Playroom втрачені можливості нового джойстика відчуваються особливо гостро. Так, час від часу гра згадує про тактильну віддачу і адаптивні тригери, але враховуючи варіативність геймплею, свій потенціал тайтл не реалізував. Цілком можливо, наступні роки покажуть, що «Секбой», насправді, ще доволі непогано справився зі своєю задачею, але наразі сусідство з технодемо не грає на користь роботи студії Sumo Digital.

Попри це все, Sackboy: A Big Adventure видається ідеальною грою для кінця 2020-го. Вона привітна до новачків, які в умовах локдауну освоюють відеоігри, не дасть задрімати досвідченим гравцям і розважить навіть тих, хто просто присів на дивані поруч з вами, адже більше йти нікуди. Тож чому б не пострибати по джунглях під Jungle Fever?

Плюси

+ яскравий світ 
+ оригінальне використання музики
+ різноманітний геймплей

Мінуси

— швидко приїдається
— замало фішок PS5

Оцінка

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: