Епізод 6: «Нове геловінське страховище»

Що ж, погралися в ситкоми — і годі. У шостій серії «ВандаВіжн», як і головна героїня серіалу, уже втомлюється тримати фасад. Якщо перші епізоди майже повністю складалися з омажів на старі телешоу, то тепер шоуранерам просто бракує часу довго обігрувати чи відтворювати знайомі тропи — сюжет вимагає нестися до фінішу. І хоча до нього залишилося ще три серії, щільність важливих для всесвіту MCU подій продовжує невпинно зростати, а ми починаємо отримувати відповіді навіть на ті запитання, які до цього не ставили.
Святковий спецвипуск
Особливий святковий епізод — одна з традицій американських серіалів, яка житиме стільки, скільки житиме ефірне телебачення (що, можливо, не настільки довго, як здавалося раніше). І цього тижня «ВандаВіжн» теж вирішив пограти на цій території. І яке свято підходить для такого серіалу краще, ніж Геловін?
Але до того, як показати традиційні коміксові костюми головних героїв (так, на Ванді був костюм не соковійської провидиці, а майже автентична версія її вбрання з коміксів), серіал продемонстрував нам чергову нову заставку. Яка оминула близьких нашим серцям «Альфа» та «Друзів», нагадавши інший відомий у наших краях ситком: «Малкольм у центрі уваги».
Цікаво, що за хронологією ми мали стати свідками ситкому 90-х років, а от перша серія «Малкольму» вийшла в 2000 році. Що ж, можливо, Ванда Максимова не настільки добре орієнтується в хронології американського телебачення, як можна очікувати від східноєвропейської імігрантки.
Але в межах ситкому «ВандаВіжн» довго не затримується. Найголовніша причина цього — втрата одного з головних героїв. Так, Віжн нарешті усвідомлює, що прямих відповідей від дружини він не отримає, а тому після нетривалої імітації ситкомного чоловіка вирушає в самостійний похід за межі міста. І там він стає свідком речей, яких до цього не бачили навіть ми.
Виявляється, що Ванда — не всесильна. І контролювати майже чотири тисячі осіб — завелика задача навіть для неї. Тому люди на периферії гексу перебувають у стані своєрідної заморозки, циклічно виконуючи якісь примітивні дії (наприклад, розвішувати білизну після прання) або взагалі зависнувши на місті. Ванда, ніби комп’ютерна гра, рендерить тільки ту частину відкритого світу, яку бачить гравець. І Віжн, покидаючи межі цієї «зони рендеру», бачить абсолютно непоказний зворотний бік цієї симуляції.
На цьому зворотному боці він і зустрічає Аґнес, яка зависла в машині прямо на виїзді з міста. Коли Віжн знімає гіпноз, сусідка розповідає йому, що він помер (сам Віжн не пам’ятає навіть, хто такі Месники, не кажучи вже про власну смерть), і знову, як і Норм у попередній серії, каже, що Ванда не дозволяє мешканцям Веств’ю думати за себе. До речі, такі одкровення не зовсім вкладаються у фанатську теорію про те, що Аґнес це насправді Аґата Гаркнесс, могутня відьма з коміксів Marvel. До цього здавалося, що вона доволі свідомо підігрує Ванді, на відміну від інших мешканців. А тепер не тільки Аґнес виявилася маріонеткою, а ще й Герб показав усвідомленість, запитавши у Ванди, чи не бажає вона щось змінити.
Хто ви, містере Максимов?
Без Віжна за старшого залишається братик Ванди, П’єтро, і він теж не дуже хоче гратися в ситкоми. Йому набагато цікавіше говорити з сестрою на відверті теми. Наприклад, без купюр заявити про те, що це вдаваний світ, який вона створила; що вона контролює всіх людей, які його населяють; що вона повернула його з мертвих, як і свого чоловіка; і що він тут тільки для того, щоб зіграти свою роль у ситкомі. Ванда настільки здивована його прямотою, що навіть не звертає уваги на суперечності в його репліках.
Наприклад, він каже, що пам’ятає тільки як його застрелили на вулиці, «як лоха», і одразу після цього він почув її поклик. Але при цьому він знає, що її чоловік мертвий, хоча Віжн помер набагато пізніше за П’єтро. І якщо вона повернула його з мертвих так само, як і свого чоловіка, то чому Віжн цілих шість серій з’ясовує, що щось не так, а П’єтро одразу побачив крізь її ілюзію? Причому настільки добре, що одразу знайшов відповідь на запитання Віжна з минулої серії: чому у Веств’ю немає дітей. Виявляється, що вони є, просто Ванда вирішила зайве їх не чіпати й вивела їх на вулиці тільки на Геловін.
Та й узагалі цікавість, яку виявляє «П’єтро» до того, як саме Ванда керує своєю симуляцією, не може не викликати підозр. На жаль, ми не встигли побачити, що саме сталося з ним після того, як сестра бахнула його своєю червоною кулею, але є дуже великі сумніви, що після цього в наступній серії вийде повернути статус-кво. Словом, я б не стверджував, що персонаж Евана Пітерса — це точно Мефісто, але і в те, що він — справжній П’єтро, віриться важко.
Цікавинка. На початку серії П’єтро пропонує племінникам «максимізувати отримання цукерок» (тобто обікрасти з ними всі корзинки зі смаколиками), на що Томмі відповідає: «Крутяк!» В оригіналі — Kick-Ass! І навряд чи ця репліка привернула б чиюсь увагу, якби Ванда не повторила після цього «Kick-Ass» за сином. Річ у тім, що Kick-Ass — назва коміксу, а згодом і фільму, який у нас локалізували як «Пипець». Головну роль в екранізації зіграв Аарон Тейлор-Джонсон. Той самий, що зіграв П’єтро в «Ері Альтрона». Роль його найкращого друга в цій екранізації виконав Еван Пітерс. Той самий, що зіграв П’єтро в «Людях Ікс» та вдає з себе брата Ванди перед нашими очима. Втім, навряд чи якесь глибоко заховане великоднє яйце. Імовірніше, це просто метажарт сценаристів серіалу.
Хвилинка реклами
Якщо в перших серіях «ВандаВіжн» рекламні паузи лежали на поверхні, то в шостій навряд чи вийде дати однозначне тлумачення моторошної пластилінової реклами. У ній ми бачимо хлопчика, забутого на безлюдному острові. Він зізнається, що готовий з’їсти будь-що. Одразу після цього з океану вилазить акула, яка зізнається, що теж постійно була голодною, поки не перекусила «Yo-Magic». Вона залишає хлопцеві стаканчик, але той не може зняти кришечку й помирає з голоду.
З одного боку, це цілком зрозумілий кожному з нас коментар про те, наскільки важко іноді буває відкривати стаканчики з йогуртом. І дуже добре, що настільки популярний серіал нарешті привернув увагу до цієї проблеми. З іншого ж боку, рекламну фразу акули можна доволі однозначно перекласти як «перекусити твоєю магією». Що вводить в чималий перелік теорій того, що ж саме відбувається в серіалі, ще одну. А саме — паразита, який живиться магією Ванди. З попередніх серій ми дізналися, що її Веств’ю сильно «фонить» радіацією. І якщо для когось вона — поживна їжа, то цей хтось може бути сильно зацікавленим у тому, щоб довести Ванду до межі зриву, коли вона перестане контролювати свою силу.
Тим часом за межами Веств’ю
Поки Віжн шукає відповідей на те, що відбувається, те саме намагаються з’ясувати співробітники S.W.O.R.D. Але Тайлер Гейворд, який керує цим процесом, вирішив не чекати результатів дослідження й одразу визначив, що головна ціль операції — прибрати Ванду. І якщо винести за дужки можливі приховані мотиви директора (ми вже згадували, що в серіали «Агенти Щ.И.Т.» інший персонаж на прізвище Гейворд виявився агентом «Гідри»), то він доволі щільно вписується в образ стереотипного солдафона, який віддає перевагу силовим методам розв’язання проблем.
Звісно, такий образ буде неповноцінним без повного ігнорування протилежних думок, тому після протестів Моніки Рембо він наказує їй та двом іншим нашим героям покинути базу. Причому робить він це з особливою жорстокістю, нагадуючи Моніці про смерть матері та особисте знайомство з Капітаном Марвел, яка, як нам відомо, уже дуже давно не з’являлася на Землі.
Але не можна просто так взяти й позбавитися від головних героїв, тому агент Ву, агентка Рембо і докторка Льюїс втікають з-під варти й проникають у вантажівку з технікою. Там героїня Кет Деннінгс виявляє свої хакерські здібності й ламає файли директора Гейворда. Серед яких знаходить не тільки аналізи Моніки Рембо, але й загадкову папку під кодовою назвою «Катаракта». Аналізи показали, що в організмі Моніки після візити у Веств’ю сталися незворотні зміни на молекулярному рівні. І оскільки це все-таки всесвіт Marvel, найімовірніше, це означає, що у неї прокинуться суперсили. Наприклад, маніпуляція енергією. І в пам’ять про матір вона візьме собі супергеройське прізвисько «Фотон».
До речі, ці зміни можуть торкнутися не тільки Моніки, а й усіх, хто пройшов крізь бар’єр. А як можна інакше назвати зміни на молекулярному рівні? Мутацією. Можливо, моє попереднє припущення про те, що Ванда стане творцем мутантів у MCU, було ближче до правди, ніж мені тоді здавалося.
Після цієї інформації Моніка та агент Ву побігли на зустріч із загадковим інженером (я досі сподіваюся, що це Рід Річардс), а от Дарсі залишилася аналізувати комп’ютер Гейворда. Де знайшла в папці «Катаракта» радар, який фіксує положення Віжна у Веств’ю. Як відомо, катаракта — захворювання ока, яке псує бачення (англійською vision). Що ще було в цій папці, ми так і не встигли побачити — Віжн прорвав бар’єр міста й почав вкотре помирати прямо на наших очах.
Ця подія і спричинила фінал серії: у двійнят прокинулися суперсили (у Томмі швидкість, у Біллі — магія, усе як у коміксах), П’єтро отримав силовий удар, а Ванда розширила свій гекс, щоб Віжн знову опинився в його безпечних межах. Щоправда, разом з Віжном усередині силового поля опинився і польовий штаб М.Е.Ч., у тому числі й Кет Деннінгс. Нам так і не показали, яку роль вона отримала в ситкомі Ванди, але ми точно знаємо, що там вона почуватиметься більш ніж упевнено. Зрештою, шість років у головній ролі в ситкомі «Дві дівчини без копійчини» не могли минути безслідно.