Скарлетт Йоханссон і Руперт Сандерс про фільм «Привид у броні»
Руперт Сандерс (режиссер)
Про оригінального «Привида у броні»:
Доросла анімація виглядає дуже ефектно. Вона встановила стандарт для футуристичної глобальної естетики. Персонаж Майора надзвичайно цікавий — вона сильна і несе багато сексуальної енергії. Вона людина і вона машина. Поєднання всіх цих елементів було дуже п’янким для мене як режисера.
Під час роботи над картиною я хотів повернутися до первісного світу «Привида у броні». Візуальна мова манги дійсно привернула мою увагу, тому я використовував багато зображень з оригіналу у роботі над сирими колажами для історії ще на початковій стадії.
Ці образи стали наріжним каменем для нас у розробці фільму. Ми не винайшли все з нуля, але й не копіювали мангу кадр за кадром.
Про посилання на оригінал:
Ми залишили гейш, які відкривають перший акт картини, сміттєвий контейнер, що бере участь у сцені переслідування, і ще багато таких невеликих деталей, якими я, як фанат аніме, був захоплений. Хоча тут і присутні розмови про людяність, технології і дуалізм, наш фільм, передусім, — мандрівка до важливого відкриття через призму базової детективної історії. Майор переслідує таємничого злодія і на шляху розслідування розуміє, що має з ним багато спільного.
Про Майора і роботу Скарлетт Йоханссон:
В аніме Майор доволі закрита, і ця таємниця притягує глядача. Але в новій картині ми мали зрозуміти, що вона переживає. Наша історія показує аудиторії те, що відбувається з Майором внутрішньо, і дозволяє персонажеві рости.
Скарлетт додала трохи інфантильності і дитячих якостей цьому персонажу, що дуже важливо, адже це в деякому сенсі історія Піноккіо. Скарлетт володіє надзвичайною здатністю впускати глядача розібратися у тонкощах характеру Майора, а потім знову відштовхувати їх. Для мене Скарлетт — кіберпанк-королева.
За нею часом було дійсно страшно спостерігати. Скарлетт віднайшла прихований гнів і приховану людяність Майору. А ще вона одна з небагатьох, хто може випустити на одному диханні всю кулеметну стрічку, не закриваючи очі.
Про сеттінг фільму:
Дія фільму розгортається в пан-азіатському світі багатьох віросповідань, рас і релігій. Ми більше не в Японії і не в Китаї. Ми створили мегаполіс майбутнього, який має азіатський дух із західними і арабськими елементами. В цьому місті зібрані люди з усього світу, а реклама на вулицях ілюструє суміш культур, серед яких ми опинились.
Про ідею:
Технології не можуть просто переписати душу. Наша власна особистість продовжить існувати в тій чи іншій формі. Персонаж Майора проходить через тонкі метаморфози, через процес розуміння і примирення зі своїм майбутнім. Це сильне послання, яке я хотів озвучити у фільмі: ким би ми не були і що б з нами не сталося — це те, що нас сформувало, і в цьому наша сила.
Скарлетт Йоханссон
Про Майора:
Боротьба з кібертероризмом несподівано ставить Майора на шлях самопізнання. Руперт (режисер — ред.) і я багато говорили про її прагнення до самоідентифікації та необхідність знати правду про її походження. Цей персонаж починає вірити, що вона має життя, що їй дали разом із життям, що вона обрала сама. Це реальна причина, через яку я хотіла зробити цей фільм. Пошук своєї справжньої ідентичності і відчуття ізоляції, що є частиною людського досвіду, — це завжди актуальні теми.
Фізично відтворити Майора стало справжнім випробуванням. Але без божевільних бойових сцен, що чергуються з перестрілками, це не був би «Привид у броні». Ці сцени були виснажливими і надихаючими водночас. Я довершила вміння користуватися зброєю і бойові навички. Фізичне навантаження — дуже важлива складова цього персонажу, тому я була одержима ідеєю відтворити якомога більше самотужки.
Про роботу з Рупертом Сандерсом:
Мене дуже зацікавили надзвичайні візуальні ефекти, які Сандерс розробив для фільму на початковій стадії.Те, що він створив — не просто данина поваги прихильникам оригінальної манги і аніме. У цій історії відкрилось нове дихання. Це не первозданне майбутнє, яке ми схильні собі уявляти. Людство поглинуло само себе, як змія, що їсть власний хвіст. Міста будуються на містах, люди зроблені з інших людей і комп’ютерів.
Про зв’язок Майора з персонажем Бато:
З ним вона почувається найбільш людяно. Вона не довіряє багатьом людям. З Бато вона може розділити кілька тихих і спокійних моментів. Він нагадує їй про те життя, яке може бути, і про життя, яке, можливо, вона колись мала.
В українському прокаті картина «Привид в броні» з’явиться 30 березня.