«Оскар 2020»: передбачаємо переможців

Щороку, перечитавши списки переможців нагородного сезону, я набираюся сміливості і пишу власні прогнози на «Оскар». Як показав досвід попередніх років, якщо вони збігаються, я задоволено кричу «Я знала», а якщо ні — замислено констатую «Хто ж знав». Оскільки церемонія вже дуже скоро, вриваюсь на останньому нічному метро у ці перегони і пропоную власні оскарівські передбачення.

Найкращий фільм

Заслуговує перемогти: «Паразити»
Альтернатива: «Одного разу в Голлівуді»
Переможе: «1917»

Цього року всі ставки зводяться до двох конкурентів — «1917» та «Паразитів». На користь військової драми Мендеса говорить головна нагорода від Гільдії продюсерів (вісім з дев’яти попередніх лауреатів отримували «Оскара» як «Найкращий фільм»). До того ж «1917» вже загребли купу нагород у тому числі BAFTA та «Золотий глобус». У «Паразитів» тим часом своя купа статуеток і премія за найкращий каст від Акторської гільдії. Серед членів Кіноакадемії, нагадаю, найбільше саме представників акторських професій — фактично ті самі люди, які голосували за «Паразитів» на SAG. По правді, обидва фільми заслуговують перемогти, жоден з них не представлений у акторських номінаціях на «Оскарі», тому це буде приємний і саркастичний хук в бік ансамблевого кіно типу «Ірландця» чи «Одного разу в Голлівуді». Але тут по суті буде двобій між старперами-членами Кіноакадемії, які не захочуть віддавати «Оскар» не англомовному фільму і прогресивним кіношниками, які вважають «1917» дещо олдскульним кіно.

Найкращий режисер

Заслуговує перемогти: Сем Мендес («1917»)
Альтернатива: Пон Джун-Хо («Паразити»)
Переможе: Сем Мендес («1917»)

Для початку скажу, що я не забула про Тарантіно. Квентін зняв класну історію, збагачену не лише на рівні сценарію (тут він завжди був у топі), а й з візуальної точки зору — це новий рівень для нього як для постановника. Тарантіно значно менше догождає своєму прихильнику в «Одного разу в Голлівуді», але це виключно його особиста перемога над попередніми роботами. Не можу не згадати про Грету Гервіг, яка мала би бути в цій номінації за «Маленьких жінок», але Sony не спромоглись промотувати це кіно на достойному рівні, бо витратили всі сили і гроші на промо Тарантіно. Але премія від Режисерської гільдії не дасть збрехати — «Оскара» візьме Мендес. Досвід останніх років показує, що трофей режисерові Кіноакадемія перш усього дає за неймовірні технічні досягнення у постановці (Куарон за «Гравітацію», Іньярріту за «Повернення Г’ю Гласса», Шазеллу за «Ла-Ла Ленд»). Цього року Сем постарався трохи більше за решту.

Найкраща акторка

Заслуговує перемогти: Скарлетт Йоханссон («Шлюбна історія»)
Альтернатива: Шарліз Терон («Сенсація»)
Переможе: Рене Зеллвегер («Джуді»)

Шкода, що в цій історії не знайшлося місця для Лупіти Ніонго. Кіноакадемія потроху позбавляється скепсису на рахунок горрорів — премія за «Найкращий сценарій» Джордану Пілу («Пастка») — яскравий тому доказ. Але акторська номінація для такого жанру, вочевидь, — все ще велика розкіш. Шкода, тому що гра Ніонго в «Ми» — справжнє досягнення. Так само як і виконання Йоханссон в «Шлюбній історії», але це навряд хтось помітить. Я вважаю, що фільму Баумбаха приділено катастрофічно мало уваги у сезоні нагород і щиро бажаю Скарлетт перемоги — на даному етапі ця роль ключова для її кар’єри по самовіддачі. Але у нас є Рене Зеллвегер, яка зіграла улюбленицю Голлівуду Джуді Гарланд так, що я мало не пустила сльозу. Йеп, це дуже «оскарівська» роль, але не заперечує того факту, що Рене у «Джуді» вражає.

Найкращий актор

Заслуговує перемогти: Хоакін Фенікс («Джокер»)
Альтернатива: Адам Драйвер («Шлюбна історія»)
Переможе: Хоакін Фенікс («Джокер»)

Як би ви не ставилися до «Джокера» і Тода Філіпса зокрема, не вішайте всі недоліки фільму на Хоакіна — хлопець витягнув зі свого персонажа все, що міг. Так, Фенікс заслуговує на «Оскар» давно, але трофей отримає, на жаль, не за «Майстра», а за «Джокера». І я, до речі, щиро вважаю, що це одним з кращих перформансів року не лише на емоційному, а й на фізичному рівні — хода, відчайдушний сміх, химерні танці. Наголошу, що не менш вражаючим цього року був і Адам Драйвер у «Шлюбній історії», якому я би так само віддала «Оскар» хоча б за сцену порізу руки і караоке у фіналі. І поки ми в цій категорії, не можу не згадати про Антоніо Бандераса, який фактично зіграв варіацію Альмодовара у «Болі та славі». Але у іспанця вже є акторська нагорода Канн і «Гойя», а на «Оскар» йому просто не пробитися, на жаль.

Найкраща акторка другого плану

Заслуговує перемогти: Лора Дерн («Шлюбна історія»)
Альтернатива: Скарлетт Йоханнсон («Кролик Джоджо»)
Переможе: Лора Дерн («Шлюбна історія»)

Цікавий факт — західні ЗМІ пишуть, що Лорі Дерн хорошу конкуренцію складає цього року Марго Роббі у «Сенсації», але я цей фільм подивлюсь лише після церемонії «Оскар», тому не можу нічого сказати про її гру. А ось Йоханнсон могла би відмітитись за достойну гру в сатирі Тайки Вайтіті (знов ж таки, не настільки потужну як у Баумбаха). Але давайте визнаємо, що 2020 — рік Лори Дерн. Спершу вона на пару з Меріл Стріп витягнула другий сезон «Великої маленької брехні», а потім знищила своїх конкурентів потужним монологом про роль матері у соціумі в «Шлюбній історії». Це я ще мовчу про її достойну гру в «Маленьких жінках». Давайте просто віддамо «Оскар» Лорі Дерн.

Найкращий актор другого плану

Заслуговує перемогти: Бред Пітт («Одного разу в Голлівуді»)
Альтернатива: Джо Пеши («Ірландець»)
Переможе: Бред Пітт («Одного разу в Голлівуді»)

З вірогідністю в 99% Бред Пітт вийде отримувати свого першого акторського «Оскара» вже цієї неділі. У активі Пітта два продюсерських «Оскари» — за «12 років рабства» та «Місячне світло», а ось визнання за перформанс ще не було. Так само як у Дерн, у Бреда просто немає конкурентів цього року — Тарантіно створив для нього дуже органічного персонажа. Купка трофеїв, які актор вже зібрав у цьому нагородному сезоні не дадуть збрехати. До того ж всі ми чекаємо промову Бреда, який цього року староста по стенд-апу у промовах серед лауреатів.

Найкращий оригінальний сценарій

Заслуговує перемогти: Раян Джонсон («Ножі наголо»)
Альтернатива: Квентін Тарантіно («Одного разу в Голлівуді»)
Переможе: Пон Джун Хо і Хан Джин Вон («Паразити»)

Передбачати оригінальний сценарії мені завжди дуже складно. В одні роки вистрілюють фільми, які тихо сидять на задніх партах і не беруть практично нічого («Пастка» Піла, «Вона» Джонза), в інші цей трофей дістається стрічкам, які потім в результаті забирають ще й «Оскар» за «Найкращий фільм» («Місячне світло» Дженкінса, «Зелена книга» Фареллі). Але цього року премію від Гільдії сценаристів і BAFTA у сценарній категорії взяв Пон Джун Хо, тож я дещо сумніваючись, але все таки ставлю на «Паразитів». Звісно, знаючи як Голлівуд любить милуватися собою у дзеркало, завжди є вірогідність, що на сцену в результаті вийде Тарантіно. Я тим часом під абсолютним враженням від того, як виріс Баумбах у якості сценариста і дуже хотіла би відзначити його «Шлюбну історію», але все таки вболіваю за темну конячку Раяна Джонсона. Коротше, я заплуталась.

Найкращий адаптований сценарій

Заслуговує перемогти: Грета Гервіг («Маленькі жінки»)
Альтернатива: Стівен Зейлліан («Ірландець»)
Переможе: Тайка Вайтіті («Кролик Джоджо»)

Розумні люди пишуть, що в цій категорії фактично батл між Вайтіті і Гервіг. Обидвох не номінували за режисуру, але і Тайка і Грета вражаюче пропрацювали першоджерело і видали цілісні і іронічні фільми, кожен з яких влучно б’є по соціальній повістці. Найімовірніше, що свого «Оскара» візьме Тайка, тому що у нього вже є відзнаки від Гільдії сценаристів і BAFTA на відміну від Гервіг. В свою чергу Зейлліан видав одну з найбільш кропітких праць року і без нього «Ірландець» Скорсезе розвалився б на шматки як прохідний міні-серіал. Але у Стівена не такий смішний твіттер.

Найкращий саундтрек

Заслуговує перемогти: Гільдур Ґуднадоттір («Джокер»)
Альтернатива: Томас Ньюман («1917»)
Переможе: Гільдур Ґуднадоттір («Джокер»)

Тут я дуже упереджена, тому що фанатію від віолончелі Ґуднадоттір в «Джокері». Кіноакадемія скоріш за все зі мною погодиться — ісландська композиторка забирає нагороди за цей саундтрек всюди, де була номінована. Ще один можливий розвиток подій — Томас Ньюман, 15-кратний номінант, нарешті візьме свій перший «Оскар». Це буде цілком заслужено, тому що його музичний супровід в «1917» хоч і дещо класичний, але хоча б не нав’язливий, як це часто буває у військових драмах. Ще є Александр Деспла («Маленькі жінки»), який вважається улюбленцем Кіноакадемії. Але не цього року, Деспла, я досі тобі не пробачила перемогу за «Форму води» тоді, коли «Оскара» мав взяти Джонні Грінвуд за «Примарну нитку».

Найкраща операторська робота

Заслуговує перемогти: Роджер Дікінс («1917»)
Альтернатива: Лоуренс Шер («Джокер»)
Переможе: Роджер Дікінс («1917»)

Уявімо альтернативну реальність, в якій Роджер Дікінс не бере «Оскара» за динамічну і напружену зйомку, стилізовану під один кадр в «1917». В такому випадку я би відмітила достойну роботу Лоуренса Шера на «Джокері», а особливо як він працює з крупними планами і дзеркальними відображеннями. Ще є Джарін Блакше, який зняв «Маяк» так, наче вчився у операторів Тарковського і Бергмана. Але цього року в номінації Роджер Дікінс і без його вражаючої роботи над «1917», фільм Сема Мендеса геть і близько не отримав би такого визнання.

Найкраща анімація

Заслуговує перемогти: «Я втратив своє тіло»
Альтернатива: «Лінк»
Переможе: «Історія іграшок 4»

Чомусь моє чуття підказує, що Кіноакадемія цього року схилиться до ріднішого і знайомішого — заключної піксарівської анімації про зграю іграшок. Не те щоб пригоди Вуді не заслуговують на трофей, але цього року категорія «Найкраща анімація» дуже достойно і хотілося б відмітити мало не кожного, хто туди потрапив: намальованого від руки іспаномовного «Клауса», стоп-моушен анімацію «Лінк» від моєї улюбленої студії Laika, а особливо — французьку дорослу історію Жеремі Клапена «Я втратив своє тіло», просто тому, що це єдина анімаційна стрічка у цій категорії, яка потрапила ще й в Канни.

Найкращий іншомовний фільм

Заслуговує перемогти: «Паразити»
Альтернатива: «Біль та слава»
Переможе: «Паразити»

Пробач, Педро, 2020 міг би бути твоїм роком, якби не Пон Джун Хо. Золота пальмова гілка Канн вже який рік поспіль гарантує «Оскар» у категорії «Найкращий іншомовний фільм», а цього року у нас взагалі резонансний випадок, коли не англомовне кіно вилазить з гетто і йде у ключові категорії «Оскару». Коротше кажучи, якщо «Паразити» не візьмуть нагороду, то з цим світом щось явно не так.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: