Квест для шести ніг

2020 рік цілком можна назвати роком Pixar (якщо ми говоримо про анімацію). У планах компанії випустити одразу дві оригінальних роботи — востаннє таке було (так, таке було) в 2015-му, коли на екранах з’явилися «Думками навиворіт» та «Хороший динозавр». Одразу тягне провести аналогію, адже у нас тут стрічка від Піта Доктера про метафізичні об’єкти та проект від новачка. Хоча гаразд, Ден Скенлон вже заслужив бедж «надійного режисера», адже у 2013 році працював над «Університетом монстрів». Щоправда, «Уперед» — це перша оригінальна робота постановника і він одразу примудрився влізти у дещо нову для Pixar тематику.

Сюжет стрічки розповідає про братів Барлі та Ієна, які живуть з мамою абсолютно різним життям. Перший, як старший, відомий місцевий шибайголова, який нічого не боїться, захоплюється класичним роком і фентезійною настільною грою, яка нагадує «Підземелля та Дракони». От тільки світ, де живуть брати, теж фентезійний, тому гоббі Барлі скоріше нагадує вивчення історії. Молодший, Ієн, протилежний до свого брата — сором’язливий, наляканий і дуже сумуючий за батьком, який помер ще до його народження. Але на 16-річчя він отримує подарунок — посох, який може повернути тата на 24 години. От тільки закляття не вдається, тому брати залишаються лише з ногами вітця та вирушають на пошуки каменя, що зможе допомогти закінчити почате.

Ден Скенлон, який є не лише режисером, а й автором оригінальної ідеї та сценаристом, використав власні підліткові переживання від втрати батька як основу для історії. Як результат, «Уперед» став першою «вузьконаправленою» картиною Pixar — замість говорити про загальнолюдські цінності, Скенлон концентрується на проблемах тінейджерів, братів/сестер та втрати близької людини. Через це стрічці бракує звичного для робіт компанії центрального ідеологічного стрижня. Чи це мінус? Навряд чи, оскільки замість цього режисер отримує можливість детальніше розкрити стосунки між героями.

Оригінальна назва
Onward
Тривалість
114 хв
Прем’єра
05 Березня 2020
Жанр
Комедія
Режисер
Ден Скенлон
Актори
Том Холланд, Кріс Пратт, Октавія Спенсер, Джулія Луї-Дрейфус


Pixar продовжує говорити про складні теми зі своєю аудиторією, не збиваючись у дешеві розваги.

Головним суперечливим моментом «Уперед» цілком можна назвати сюжетну лінію з ногами батька, які часом дають стрічці доволі дивний і незрозумілий вайб. У той же час ідея гарно працює на метафоричному рівні. Ще Зак Снайдер довів, що базувати фільм на метафорах, віддаючи їм значну частину хронометражу — це не найкраща ідея. Як результат, у більшості випадків «ноги» присутні лише як безликий об’єкт, який брати змушені тягти за собою. Ми ще обов’язково поговоримо про сенси, які Скенлон закладав у стрічку, але це роздуми не для рецензії.

Решта деталей у фільмі лише підтверджують, що 25 років досвіду в створенні геніальної анімації дають Pixar суттєво фору серед конкурентів. Картинка виглядає неймовірно реалістичною у своїх деталях незважаючи на фентезійний сеттинг. Світ «Уперед» не надто глибоко досліджує весь потенціал поєднання урбаністики та міфів, але це не можна назвати мінусом — у картини є потеціал для сиквелу, тоді як бажання розкрити усі деталі нового світу суттєво вдарили б по цільності історії. При цьому автори картини на повну використовують сеттинг для пасхалок і жартів, орієнтованих на уважних глядачів. Тому уважно досліджуйте все, що відбувається навколо персонажів!

Складно говорити про те, як справилися зі своїми ролями Том Голланд і Кріс Пратт, але український дубляж як завжди вміло справляється з усіма задачами. Так-так, я знаю про скандал щодо неідеального перекладу слова girlfriend і окей, давайте детальніше. Справа у тому, що в «Уперед» є перша в історії Pixar (і Disney) відкрита ЛГБТ-героїня — одна з працівниць поліції. Деякі українські активісти стверджують, що студія дубляжу навмисно не зробила акценту на одній фразі. По-перше, там доволі однозначний контекст, а по-друге, про яку адекватну репрезентацію може йти мова, якщо їй заважає цілком вірний переклад слова? Персонаж тут присутній скоріше для проформи. Тому як на мене, студія LeDoyen чудово попрацювала з дубляжем.

Як результат, «Уперед» не можна назвати найкращою роботою Pixar як мінімум тому, що постійне тримання планки завжди завищує очікування, а з виправданням очікувань у компанії ніколи проблем не було. Найголовніше, студія продовжує говорити про складні теми зі своєю аудиторією, не збиваючись у дешеві розваги. А що ще потрібно від Pixar?

Плюси

— сеттинг
— герої
— жарти
— розумний підхід до теми

Мінуси

— надмірна метафоричність

Оцінка

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: