«Прохідний пішак»
Минулий епізод «Світу дикого заходу» поділив героїв на протилежні табори і окреслив чіткі конфлікти: роботи проти людей, Долорес проти Мейв, хаос проти деспотичного режиму. У сьомій серії, останній перед фіналом, центральний сюжет майже не зрушив з місця, зате ми нарешті дізнались трохи більше про Калеба. Герой Аарона Пола – один із небагатьох людей-протагоністів у цьому сезоні, і, судячи з усього, він виявиться одним із головних рушіїв розв’язки.
На цьому тижні наш рекап знову виходить з дисклеймером – його пише не головний редакційний експерт зі «Світу дикого заходу», а трохи розгублена заміна. Тож вибачайте, якщо якісь теорії залишаться незгаданими!
Долорес і Калеб
Ну що ж, ми нарешті знаємо передісторію Калеба! Герой Аарона Пола роками вірив у те, що він та його найкращий друг Френсіс (Кід Каді) були на військовій службі у Криму. За задумом шоураннерів, півострів у 2045 році входить до складу Російської Федерації (якщо вас це трохи обурило, знайте, що не лише вас!), і тут відбувається громадянська війна. Калеб і Френсіс знайшли лідера повстання, мали доправити його своєму керівництву, але операція закінчилась невдало – Френсіс загинув, а контужений герой Аарона Пола опинився знову в Америці, де почав працювати найманцем. Як виявилось, ця історія була лише частково правдивою – насправді Калеб та його друг спокійно закінчили свою військову службу та почали разом виконувати злочинні завдання. Аж поки система не запропонувала Френсісу вбити товариша за солідну нагороду, а Калеб про це не здогадався та не застрелив його першим.
Всі ці незаконні замовлення йшли через Rico – той самий додаток для злочинців-фрілансерів, яким Калеб користувався і у перших епізодах сезону. Оглядачі серіалу довго ламали голову над тим, як ця програма не потрапляла на радар всемогутнього Ровоама, і відповідь виявилась максимально простою. Софт якраз і було створено на замовлення Серака – він за допомогою найманців виловлював людей, які не вписувались у передбачення Ровоама, і відправляв їх на «перевиховання» у своїх секретних лабораторіях. До речі, герой Пола теж вже встиг побувати у мексиканській клініці – там йому стерли пам’ять про реальну смерть Френсіса, і нав’язали спогади про героїчну боротьбу на війні. Ну і ще одна важлива деталь – Серак використовував Калеба для пошуків «ненормальних» людей саме тому, що найманець відрізняється від більшості населення, і Ровоаму складно передбачувати його дії.
Про все це ми дізнаємося зі слів Соломона – трохи неврівноваженої попередньої версії Ровоама, яку Серак теж намагався заховати глибоко у мексиканській пустелі. Долорес вирішила, що саме цей штучний інтелект зможе допомогти їм у боротьбі з тоталітарним режимом, побудованим героєм Венсана Касселя. Соломон, виявляється, колись вже показав своїм творцям лякаючий сценарій майбутнього, в якому людство виходить з-під контролю і знищує себе – і Долорес сподівається, що він зможе дати їм оновлену версію цього плану. Вона також чомусь вірить у те, що Калеб повинен привести людство до самодеструкції (або свободи – тут все залежить від того, чи ви їй довіряєте), і у цьому плані «Світ Дикого заходу» заходить на територію класичних жанрових штампів. Обраний герой, який з народження «не такий»… чесне слово, Нолан та Джой могли б вже придумати щось трохи цікавіше.
Але ось справді вдалий момент – стосунки Калеба та Долорес у третьому сезоні нагадують одну сцену з самого початку «Світу дикого заходу» (дякую тобі, реддіт!). Тоді Тедді (Джеймс Марсден) питав ще зовсім юну та наївну героїню Еван Рейчел Вуд про те, як їй вдається управляти велетенським стадом корів та направляти його у потрібному напрямку. Долорес відповіла йому, що це просто – треба мати одного бика (англійською він навіть називається Judas steerer, «Іуда-направник»), за яким інші підуть куди завгодно, хоч на забій. Складається враження, що Калеб – людська версія цього бика, створіння, яке приведе решту свого роду до якогось лякаючого фіналу. Принаймні, це було б доволі символічно – навіть ця розмова відбувалась у локації, дуже схожій на мексиканські поля, якими Долорес та Калеб їхали до секретної лабораторії Серака.
Дуже розлючена Мейв
Поки Калеб ніяк не може вирішити, чи хоче від допомогати «звільнити» людство від тиранії Ровоама, у таємну локацію ефектно прилітає неочікувана гостя. Судячи з чорного вбрання та катани в руках, Мейв налаштована серйозно – і після короткої стандартної розмови («ми з тобою не такі вже й різні!» – «ти мене не знаєш, між нами нічого спільного!») вони з Долорес починають битися на смерть. До речі, я бачила, що деякі колеги дуже рішуче критикують екшн-сцени цього сезону, але тут я не погоджусь – різанина героїнь була знята у кращих традиціях Квентіна Тарантіно. Ножі, катани, дрони з автоматами – ось так має виглядати зіткнення двох неймовірно розлючених андроїдів. І цього разу ставки серйозні – Долорес втрачає руку! Здавалось би, Мейв її ось-ось прикінчить, але героїня Еван Рейчел Вуд вмикає якусь машину, яка видає потужний електромагнітний імпульс, і обидва роботи падають на підлогу.
Вільям, Бернард і Стаббс
Нарешті історія торкається трьох героїв, яких фактично ігнорували протягом усього сезону – Вільяма, Бернарда і Стаббса. Все ще незрозуміло, чому двоє роботів вирішили врятувати Чоловіка в Чорному – людину, яка ніколи не славилась своєю толерантністю до андроїдів. Але після інтенсивної терапії у лабораторії Серака, Віл став ще більш агресивно настроєним до хостів – настільки, що назвав знищення роботів своєю новою головною задачею в житті. Навіщо Бернарду та Стаббсу брати його з собою, коли вони вирушають на пошуки Калеба? Не знаю, але щось цей роуд-тріп не обіцяє бути дуже веселим – перед титрами ми бачимо, як Вільям знаходить на закинутій заправці (ця локація відсилає до «Термінатора»!) рушницю і одразу погрожує застрелити своїх рятівників.
Конспірологічний куточок
Епізод починається з того, як Клементина (так, це вона ожила) чомусь вирішила об’єднати зусилля з Шарлорес – андроїд вистежує і вбиває Сайторес! Трохи незрозуміло, чому Шарлорес так швидко перейшла на сторону Мейв (чи просто зненавиділа Долорес та вирішила боротися проти її плану) – у смерті її родини винна не героїня Еван Рейчел Вуд, а Серак. Тим паче, Шарлорес холоднокровно знищила перлину Гектора, і якось дивно, що Мейв її так швидко пробачила.
Так чи інакше, коротка поява Шарлорес взагалі викликає питання – нам показують лише обличчя героїні Тесси Томпсон, але воно виглядає підозріло гладеньким і неушкодженим. Можливо, сцена з її участю відбувається трохи пізніше, і вона на той момент вже встигла відновити свою шкіру. А може користувачі реддіту виявились правими, і нам протягом усього цього сезону показували не одну Шарлотту, а двох – у реальному житті та в симуляції. Це нарешті відповіло б на безліч запитань. Наприклад, було б зрозуміло, куди ділась собака, яку героїня Тесси Томпсон забрала у того педофіла, чи чому вона двічі була на дуже схожих нарадах, і в одному і тому самому костюмі;
Ну що ж, чекаємо на фінальну серію. Вона обіцяє бути вражаючою!