Епізод 8: «Фальшива сім’я»
Після дещо несподіваного «холодного» сьомого епізоду, ця серія успішно підкручує всі сюжетні повороти, поступово розганяючи історію у напрямку фіналу.
Перед тим, як обговорювати сюжетні повороти цього епізоду, час нарешті поговорити про сюжетні зміни, до яких вдалися сценаристи 7-8 епізодів, щоб дещо спростити та структурувати історію.
Важливим героєм арки «Ляльковий будинок» був Гектор Голл — син сімейки Яструбів (мова про супергероїв) та другий Сендмен всесвіту DC. Справа в тому, що Пісочний чоловік як супергерой з’явився у коміксах ще в 30-х і у 80-х його спробували повернути до життя. Карен Берґер, видавниця імпринту Vertigo, запропонувала Ґейману, який теж висловлював бажання поекспериментувати з персонажем, придумати щось абсолютно нове. Як наслідок, в світі DC з’явилося одразу два Сендмени, яких Ґейман вирішив якось поєднати.
Тому в коміксі кошмари Здоровань і Кулька створили в голові у Джеда (брата) відділену від царства снів реальність, у якому поселили свого ручного Сендмена, Гектора Голла, і його дружину, яка була на той момент вагітною. Щоправда, на той момент Голл якраз помер, тому разом з дружиною перенесли у світ снів його душу.
Сценаристи вирішили прибрати мета-ігри Ґеймана, тому в серіалі ми не бачимо інших Сендменів, а Гектор перетворився на мертвого чоловіка подруги Роуз. Загалом, сюжетна лінія дитини Літи, зачатої у сні, важлива для загальної історії, тому її залишили, але розповіли набагато зрозуміліше та чіткіше.
Також варто зазначити, що розвиток Морфея як персонажа у серіалі поданий дещо більш прямолінійно — саме тому замість карикатурних Здорованя і Кульки ми бачимо кошмар Ґолт, який, як виявляється, мріє бути хорошим сном! Але оскільки Сендмен у нас підліток-емо (черговий, у списку героїв останнього часу), то йому не подобаються вказівки від інших і взагалі настрій був не дуже, тому жах не отримає шансу на переродження, а просто відправляється у заслання.
Тож поки Морфей з Роуз мандрують крізь сни, щоб знайти Джеда, Коринтянин обрав більш конвенційний спосіб для такого дослідження: вирізати необхідні знання, попутно підкріпившися очима. Щоправда, завдяки вражаючій своєю огидністю сюжетній лінії прийомних батьків Джеда, герой Бойда Голлбрука у фіналі серії спримається ледь не як позитивний герой, даруючи аб’юзерам той кінець, якого вони заслуговують. Хоча окей, можливо Сон міг придумати щось вишуканіше, але він не встиг, що тут зробиш.
Цікаво, що якщо у коміксі дивні сусіди Роуз були додані для того, щоб зіграти роль у майбутніх історіях, то тут сценаристи шоу використовують їх для додаткової метафори. Різниця між «сім’ями» у цій серії наочно показує, наскільки важлива підтримка оточуючих і наскільки може бути прогнилим такий звичний для ока образ «класичної» сім’ї.