Диявол носить чорно-біле

«Круелла» — чергова спроба Disney перетворити свої відомі мультфільми на ігрові фільми. Тільки, як і у випадку з «Чаклункою», компанія вирішила не копіювати першоджерело один-в-один, а створити приквел про головного антагоніста. Можливо, виявиться, що той не настільки поганий, як здавалося до цього? Зрештою, наскільки поганою може бути людина, яка мріє спіймати сотню цуценят, обдерти з них шкіру та пошити з неї одяг?

«Круелла» розповідає історію своєї героїні з самого початку. Дівчинка Естелла народилася з чорно-білим волоссям, і з дитинства була екстраординарною. Вона любила стильний одяг і не боялася йти на конфлікт з іншими людьми. Але мама постійно казала їй: пам’ятай, що ти — Естелла, а не Лютелла-Круелла. Коли обставини змушують дівчинку опинитися на вулиці, вона стає крадійкою і утворює злочинне тріо з Джаспером і Горацієм. Проте мрія вирватися зі злочинного світу та стати модельєркою живе в її серці. І коли вона отримує можливість стати асистенткою легендарної модельєрки Баронеси, то нарешті потрапляє у світ своїх мрій. Однак вижити в такому світі може тільки Круелла.

Уже з трейлеру було помітно, що фільм надихається «Диявол носить «Прада». Власне, першою працювала над сценарієм «Круелли» саме Ейлін Брош МакКенна, авторка сценарію стрічки з Меріл Стріп. І хоча після неї він пройшов крізь руки ще чотирьох сценаристів, сюжетна арка двох головних героїнь все одно прямо віддзеркалює арку Енн Гетевей та Меріл Стріп. З тою тільки різницею, що Баронеса Емми Томпсон помічає потенціал своєї асистентки набагато швидше, ніж Міранда (героїня Меріл Стріп). Але в обох ситуаціях виявляється, що недосвідчена амбітна дебютантка та «акула» моди мають між собою набагато більше спільного, ніж здається на перший погляд.

Оригінальна назва
Cruella
Тривалість
134 хв
Прем’єра
27 Травня 2021
Жанр
Драмеді
Режисер
Крейґ Ґіллеспі
Актори
Емма Стоун, Емма Томпсон

Емма Стоун надто чарівна, щоб потрошити цуценят, і стрічка, хоч і заграє з цією ідеєю, але так і не дозволяє їй стати «справжньою» Круеллою.

Парадоксально тільки те, що, хоч Міранда і не скоювала тяжких злочинів, але все одно здавалася зловіснішою антагоністкою, ніж Баронеса, яка не боїться забруднити руки. Передусім тому, що фільм не зовсім упевнено знаходить баланс між легким сімейним кіно та серйознішими темами. Через це достеменно не зрозуміло, як ставитися до окремих випадків жорстокості у фільмі: як до карикатури, яку не слід сприймати серйозно, чи як до реалістичного насилля, що має наслідки. Уявіть, ніби у мультфільмі про Тома та Джеррі мишу після того, як вона скинула праску на кота, засудили до позбавлення волі через перевищення меж необхідної оборони. Цю межу майстерно обігрує A Series of Unfortunate Events (серіал від Netflix за творами Лемоні Снікета), поступово підвищуючи градус насилля настільки, що його стає просто неможливо не сприймати серйозно. А от «Круелла» так і не може остаточно визначитися, чи вона розважає малюків, чи лякає. Тому в одній сцені персонаж може смішно впасти в торт, а в іншій — згоріти заживо у власній квартирі.

Так само по-різному грають і актори другого плану. Джеймі Деметріу (якого ви могли бачити у «Погані» в ролі зубастого хлопця) та Ендрю Люн грають так, ніби знімаються в «Байдиківці» (Lazy Town). У той же час Марк Стронг грає абсолютно серйозно, приблизно так, як можна очікувати від Марка Стронга. Виконавцям же головних ролей доводиться ходити по обидва боки межі, чергуючи фізичну комедію із серйознішими драматичними монологами. І те, що їм це переважно вдається — маленьке диво, яке не дозволяє фільму остаточно розсипатися на непоєднувані неоднорідні сцени.

Центральним елементом акторського ансамблю є, звісно, Емма Стоун, яка грає, по суті, дві ролі — Естелли та Круелли. І вона настільки довго грає першу, руденьку й трохи невпевнену асистентку, що встигаєш забути, що насправді вона — безкомпромісна та впевнена у своїй геніальності Круелла. Акомпанують їй Джаспер і Горацій у виконанні Джоела Фрая та Пола Волтера Гаузера. Ці двоє є своєрідним «серцем» фільму. Замість того, щоб бути просто посіпаками, вони стають родиною та моральним компасом головної героїні, не дозволяючи їй перетворитись на жорстоку лиходійку. Саме тому Круеллу, яку ми бачимо в цьому фільмі, дуже важко ототожнювати з героїнею класичного мультфільму. Емма Стоун надто чарівна, щоб потрошити цуценят, і стрічка, хоч і заграє з цією ідеєю, але так і не дозволяє їй стати «справжньою» Круеллою.

Постановником картини став Крейг Ґіллеспі, режисер «Я, Тоня». На перший погляд, ідеальна кандидатура для (псевдо)біографічного фільму про неоднозначну головну героїню. Але навіть він не зміг додати «Круеллі» такої динаміки, яка б виправдала тривалість у 2 години 15 хвилин. Фільм відчувається занадто довгим і тільки виграв би, якби втратив хвилин 20-30 хронометражу. Можливо, тоді найбільш вдала частина стрічки, протистояння Круелли та Баронеси на модному фронті, засяяла б ще яскравіше. Але щоб до неї дійти, треба спершу подивитися стиснуті та скорочені версії «Диявол носить «Прада» та фільму-пограбування на кшталт «Одинадцяти друзів Оушена». І, на жаль, жодна з цих версій не дотягує до оригіналу.

Щоб відволікти глядачів від того, що сюжет часто провисає й тупцює на місці, «Круелла» має вбивчий саундтрек, під який хочеться підспівувати й притопувати ногами, забувши про те, що на екрані не відбувається нічого цікаво. Припускаю, що грошима, які віддали за цей саундтрек, можна декілька років фінансувати весь український кінематограф. Тут є всі: Beatles, Rolling Stones (додатковий бал усім, хто вгадає пісню), Doors, Nina Simone, ELO, Queen, Blondie, Clash, Iggy Pop. І якщо в деяких випадках це доречно (все-таки недарма події стрічки розгортаються у Лондоні 70-х років, в епоху панк-року), то іноді це здається явним сигналом про те, що фільму потрібне штучне дихання, адже власного йому бракує.

«Круелла» претендує на те, щоб зробити з цікавої диснеївської антагоністки цікаву головну героїню, але натомість просто створює нового персонажа, якого простіше полюбити. І якщо у вас це вийде, то фільму можна пробачити і затягнутість, і тональні суперечливості, і вторинний сюжет. У іншому ж випадку ви просто побачите нарізку не зовсім поєднаних сцен у дорогих декораціях під хорошу музику. Словом, не найгірший досвід, але простіше увімкнути Spotify.

Плюси

+ гра головних акторів
+ костюми
+ хітовий саундтрек

Мінуси

- вторинний сюжет
- затягнутість
- тональна суперечливість

Оцінка

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: