Домініканець у Нью-Йорку

Колись у сиву давнину, коли супергеройські стрічки ще не заполонили кіноекрани, Голлівудом правив не менш ефектний та ескапістський жанр – мюзикли. Можливо, зараз нам здається трохи дивним, що глядачі аж так обожнювали ці яскраві та гучні стрічки, але тоді мюзикли не лише збирали шалені гроші у прокаті, але й зачаровували високочолих критиків. «Вестсайдська історія», «Моя прекрасна леді», «Чарівник країни Оз», «Співаючи під дощем», «Американець у Парижі» – ці фільми відволікали кіноманів від проблем, надихали, розважали та заворожували екзотичними локаціями і драматичними сюжетами. Вже після того, як телебачення увірвалося в американські домівки та дозволило дивитися напружені трилери чи судові драми у власній вітальні, глядачі ще довго прямували до кінотеатрів, запасалися попкорном та захоплено спостерігали за віртуозно поставленими танцювальними номерами.

Так, останніми десятиліттями такі фільми суттєво втратили популярність, або принаймі трохи випали з мейнстріму – у 2000-х та 2010-х жанр повертався у кінотеатри, але вже не був настільки масовим. Тож є щось особливо поетичне в тому, що найбільшою американською прем’єрою після майже півторарічного періоду стагнації став саме такий олдскульний мюзикл, який обов’язково треба дивитися на великому екрані, стискаючи в руках величезне відерце карамельного попкорну.

Оригінальна назва
In The Heights
Тривалість
143 хв
Прем’єра
10 Червня 2021
Жанр
Мюзикл
Режисер
Джон М. Чу
Актори
Ентоні Рамос, Корі Гокінз, Леслі Ґрейс, Лін-Мануель Міранда

«На висотах Нью-Йорка» – екранізація, яка чудово знає сильні сторони свого першоджерела.

Як і більшість класичних мюзиклів, «На висотах Нью-Йорка» розповідає про мрію, і не лише про мрію протагоніста, але й про амбіції та плани цілої спільноти. Події стрічки розгортаються в невеликому переважно латиноамериканському районі Нью-Йорка Вашингтон-гайтс під час декількох надзвичайно спекотних літніх днів – так, це щось на кшталт суміші «Роби, як треба» Спайка Лі та «Вестсайдської історії». Головний герой з химерним ім’ям Уснаві (Ентоні Рамос, який також грав у бродвейській версії мюзиклу) незадоволений своїм складним життям у Нью-Йорку та мріє повернутися до рідної Домінікани, де пройшли найкращі роки його дитинства. Ось тільки закоханість у головну красуню району Ванессу (Мелісса Баррера) ніяк не дає протагоністу зірватися та купити квиток у один бік. Ванесса, у свою чергу, мріє нарешті вирватися із бідного району, звільнитися з роботи у салоні краси та стати дизайнеркою. Її давній друг Бенні (Корі Гокінс), у свою чергу, сподівається вразити свого вимогливого роботодавця (Джиммі Смітс), який є ще й татом колишньої дівчини хлопця. Усі ці мрії та плани переплітаються, герої стають одне одному на заваді, допомагають, сваряться та підтримують одне одного, і кожна сюжетна лінія вдихає ще більше життя у цей крихітний, але дуже атмосферний світ.

Якщо останнім мюзиклом, який ви бачили на екрані, були фантасмагоричні «Коти», то, по-перше, я вам дуже співчуваю, а, по-друге, розумію, чому зараз вам може не дуже хотітися піти на ще один танцювально-співальний фільм. Але, на відміну від богохульного творіння Тома Гупера, яке чомусь було зняте суцільними крупними планами та ніяк не використовувало танцювальні номери «Котів» на свою користь, «На висотах Нью-Йорка» – екранізація, яка чудово знає сильні сторони свого першоджерела. Музичні номери не лише класно поставлені, вони ще й зняті та змонтовані настільки ритмічно та емоційно, що від усієї цієї краси захоплює подих. На відміну від багатьох кіномюзиклів, які є скоріше звичайними драмами, в яких персонажі чомусь ще й співають, цей фільм використовує пісні, аби занурити нас у буденну поезію латиноамериканського кварталу.

І все ж, я трохи обмовилась, коли назвала «На висотах Нью-Йорка» «олдскульним» – варто лише подивитися на імена його творців, аби зрозуміти, що без певного новаторства цей фільм не обійшовся. Сценарист та композитор стрічки – Лін-Мануель Міранда, найбільш відомий як творець революційного хіп-хоп мюзиклу «Гамілтон», у якому сюжет про батьків-засновників Сполучених Штатів переплітається з сучасною соціальною повісткою. Режисер «На висотах Нью-Йорка» – Джон М. Чу, чия попередня стрічка «Шалені багатії» стала чи не першою романтичною комедією, в якій головними героями були американці азійського походження. Звісно, фільм став неймовірним хітом прокату, і відразу надихнув з півдюжини імітаторів та послідовників.

Тож насправді «На висотах Нью-Йорка» водночас і класичний, і дуже сучасний мюзикл: хтось побачить у ньому актуальні для сучасної Америки політичні питання та відсилки до знакових хіп-хоп альбомів (чи, наприклад, несподівані референси до «Володаря перснів»), а хтось – віртуозну хореографію, яка б могла позмагатися з «Співаючими під дощем». І якраз такі універсальні стрічки – саме те, що нам зараз потрібне в кінотеатрах. Завдяки таким фільмам можна тимчасово забути про добу стрімінгів, купити відерце попкорну та насолодитися усіма можливостями великого кінозалу. Погодьтесь, у цьому є якась магія.

І все ж, мушу додати невелике попередження: оскільки в українській версії мюзиклу пісні не дублюються, вам доведеться дуже швидко читати субтитри. Навіть дуже-дуже швидко. Тож я б радила підготуватися до перегляду, прослухавши оригінальний запис мюзиклу чи навіть прочитавши його синопсис. Так, доведеться набратися спойлерів, зате так буде набагато простіше оцінити блискучу гру слів Ліна-Мануеля Міранди.

Плюси

+ постановка
+ музика
+ атмосфера
+ операторська робота

Мінуси
Оцінка

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: