«Рекапери»: 4 причини подивитися серіал «Баррі» (і не пропустити третій сезон)

Минулого тижня на HBO закінчився третій сезон серіалу «Баррі», який часто називають найкращим, що є зараз на американському телебаченні. Якщо ви його ще не дивилися (або дивилися попередні сезони й закинули), то розповідаємо, чому вам негайно треба це виправити.

Ви можете як послухати подкаст від Микити та Ярослава, так і прочитати нижче текст про те, чому варто дивитися «Баррі».

Що спільного між актором і кілером?

«Баррі» починається з доволі незвичного зачину: кілер вирушає на завдання в Голлівуд, де потрапляє на курси акторської майстерності, і вирішує, що його нове покликання — це виступати на сцені. Але те, що починається як іронія над дивними курсами, де акторське ремесло переплітається з психоаналізом і майже езотеричними практиками, переростає в набагато глибше й ширше полотно, досліджуючи вплив насильства на людину, наслідки глибинних травм і межі відповідальності за власні вчинки.

Між драмою та комедією

Головною творчою силою серіалу є Білл Гейдер — легендарний учасник скетч-шоу Saturday Night Live, який, крім цього, кілька сезонів був одним зі сценаристів «Південного парку». Зрозуміло, що від нього чекали передусім комедії, і починався «Баррі» саме так — як типовий fish out of water сюжет, де людина опиняється в незвичних для себе обставинах і змушена методом проб і помилок винаходити собі нову поведінкову модель. Втім, з плином часу «Баррі» ставав усе серйознішим, і третій сезон остаточно схиляє шальки терезів у бік драми. Власне, останню серію третього сезону сам Гейдер називає «пів годинною панічною атакою», у якій немає навіть спроби пожартувати.

Втім, це не означає, що серіал повністю відмовляється від своєї комедійної основи. В третьому сезоні знаходиться місце і для жартів про стримінги, які при виборі контенту керуються тільки алгоритмами, і для вже звичних після перших двох сезонів кпинів на адресу некомпетентної російської мафії, яку ловить настільки ж некомпетентна американська поліція.

Багатство персонажів

Третій сезон «Баррі» ще раз показує, що найсильніша частина серіалу — це його персонажі. У третьому сезоні сам титульний Баррі отримує не набагато більше екранного часу, ніж інші елементи акторського складу: його дівчина Саллі, його наставник Джин Кузіно та його колишній бос НоХо Хенк. Причому ці персонажі стають настільки «самостійними», що і Саллі, і Хенк упродовж всього сезону взагалі майже не перетинаються з героєм Білла Гейдера. Через це складається враження, що третій сезон занадто фрагментарний, втім, під кінець усі сюжетні лінії таки сходяться в задовільну картину. Саме тому «Баррі» — чудовий кандидат на біндж-вотчинг, де проблеми з мозаїчністю сюжету будуть не настільки помітні.

Майстерна постановка

«Баррі» став не тільки акторським і сценарним бенефісом Білла Гейдера, а й серйозною заявкою на звання серйозного режисера. Його серії стали справжньою окрасою третього сезону, особливо сцена з перегонами на мотоциклах лос-анджелесськими автострадами, зроблена в найкращих традиціях GTA V. Судячи з усього, телеканал HBO теж залишився враженим роботою Гейдера в кріслі режисера, тому, продовживши серіал на четвертий сезон, призначили його постановником усіх серій.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: