Нашу думку не питали: чому Disney випускає так багато контенту
На своєму івенті для інвесторів корпорація Disney представила безпрецедентну кількість нового контенту — франшизи MCU та «Зоряні війни» отримали не менше десятка нових серіалів кожна. Також кілька нових шоу буде за мотивами Pixar та фільмів Disney. Загалом корпорація планує за кілька років вийти на рівень «не менше одного нового серіалу на тиждень».
Редакція Vertigo, втомившись від нескінченного потоку новин, які звалилися на нас в один день (і це в 2020 році, де були місяці взагалі без хороших анонсів!), вирішила подискутувати про доцільність такої кількості контенту. Чи зможе людство подивитися все те, що Disney випустить за наступні кілька років?
Микита:
Торік багато хто оплакував «Гру престолів» як останній телесеріал для загальної аудиторії. Мовляв, тепер контенту стало настільки багато, що кожен дивитиметься щось своє, і «Гра престолів» — останнє шоу, про яке можна було поговорити з будь-ким. У такому разі, «Месники: Фінал» стали своєрідною «Грою престолів» для всесвіту Marvel. Історія, спільна для всіх персонажів, скінчилася, і тепер Disney треба знову намагатися якось охопити всіх глядачів: як фанатів Чорної Пантери, так і фанатів Залізної людини. І замість того, щоб намагатися зробити це одним фільмом чи серіалом, вони вирішили робити це частково.
Особливість сучасного інформаційного простору в тому, що кожен живе у власній медіабульбашці. І в одній нову трилогію «Зоряних війн» вважають танцями на могилі культової франшизи, а в іншій — ковтком свіжого повітря для застарілої та одноманітної інтелектуальної власності. І коли намагаються зробити контент одразу для всіх (див. «Скайвокер. Сходження»), то ніхто не залишається задоволеним.
Тому Disney явно пішли іншим шляхом — від must-see блокбастерів до багатьох, сподіваємося, якісних проєктів, але для різної аудиторії. Наприклад, особисто мені не подобається той куточок «Зоряних війн», де стріляють з бластерів. Тому я навряд чи буду дивитися «Ендор» чи The Bad Batch. Але компанія при цьому не втратить мої гроші (опустимо на секунду той факт, що в Україні поки немає Disney+), бо я все одно залишуся вірним підписником — адже в цей же час там вийде «Соколине око» чи сиквел «Зачарованої», на які я чекаю вже багато років.
Саме тому компанія робить СТІЛЬКИ контенту — не для того, щоб ви подивилися все, а для того, щоб ви завжди знали, що там завжди знайдеться щось цікаве саме для вас. І, як казали в епоху телебачення, не перемикались.
Саша:
Можливо, я звучатиму трохи як конспіролог, але ця повальна кількість нового контенту викликає в мене легку тривогу – і не лише через те, що на все це нам якось треба буде писати рекапи та рецензії. Просто дедалі стає очевиднішим, що бездушна студійна система, якою славився старий Голлівуд, давно повернулася, і тепер вона у ще більш могутній формі.
Звісно, супергеройські фільми та «Зоряні війни» ніколи не були високочолим авторським кіно, але зараз складається враження, ніби на нас рухається якась велетенська лавина контенту. Пам’ятаєте той скетч SNL, в якому Netflix створював все більше і більше абсолютно безглуздих серіалів, зрештою пропонуючи глядачам серіали, які можна дивитися, поки дивишся інші серіали? Ось, що мені це все нагадує. Серйозно, більше десяти нових серіалів за мотивами «Зоряних воєн»? І ще стільки ж нових проєктів про світ Marvel? Скажу чесно – мене засмучує, що Disney оперує такими бюджетами в той час, як багатообіцяючі і просто надзвичайно талановиті режисери роками не можуть зібрати фінансування на справді цікаві стрічки. Ну але добре, це ж лише бізнес, чого тут дивуватися.
Чи буду я дивитися, скажімо, «Локі», «Міc Марвел», «ВандуВіжн» і ту дивну історію Pixar, в якій Кріс Еванс грає «справжнього» Базза з «Історії іграшок»? Так. Чи буду я періодично хитати головою і щось похмуро бурчати? Теж так.
Ну, може під час «ВандиВіжн» і не бурчатиму – вже надто ефектно і цікаво виглядає цей серіал.
Юра:
Disney — майже компанія повного циклу. Майже, тому що не виробляють техніку для зйомок. В іншому це конгломерат повного циклу, який: знімає фільм, випускає до нього мерч, показує його на стрімінгу і розважає аудиторію в тематичних парках. Неможливо вижати з франшизи більше, ніж вижимає Disney.
Тепер же корпорація вийшла на новий рівень, відчувши зміни на ринку. Навіщо знімати оригінальний контент, якщо можна загорнути його в обгортку «приквела, сиквела, спінофа» і продати вже підігрітій авдиторії? Враховуючи кількість наявних франшиз, компанія може будь-який фільм чи серіал перетворити на частину якогось всесвіту. «Майндхантер»? Нехай ФБР буде ЩИТом. «Секс-просвіта»? Молодих супергероїв у Marvel вистачає. «Політ над гніздом зозулі»? Замкніть По Демерона на якійсь з планет далекої-далекої галактики.
Так, це суттєво обмежує авторів і аж ніяк не сприяє створенню якісного оригінального кіно, але сподіваюсь, що Disney не закриє Searchlight Pictures, а віддасть їй дохід з одного атракціону «Зоряних війн» — після ще десяти серіалів цього має вистачити на пів сотні авторських фільмів.
І не чіпайте Pixar!