Мадс Міккельсен про «Доктора Стрейнджа»

Новачок команди Marvel Мадс Міккельсен не довго думав над пропозицією режисера Скотта Дерріксона. Головний ворог доктора Стрейнджа розповідає про те, чому він не поганець, як виконував трюки самостійно і чи варто чекати гумору у новому фільмі.
Як вам запропонували роль Кецилія?
Режисер Скот Дерріксон пропонував мені цю роль, і прозвучали слова «магія» і «літаючий кунг-фу». Я сказав «Цього досить. Я згоден». Світ Стренджа — фантазія 15-річного хлопчика. Ми в цьому фільмі займаємося саме тим, про що мріяли в дитинстві.
Чи читали ви комікси під час підготовки до ролі?
Так. Я ріс, читаючи комікси, і Марвел були важливою складовою мого дитинства. Про «Доктора Стренджа» багато хто не чув, особливо в Європі. Мені здається, цей персонаж набагато більш популярний в Америці. Крім цього, комікс було створено в ’60 -тих або ’70 -тих, тому він дивніший за інші. Але один друг позичив мені пару випусків зі своєї колекції і я був просто у захваті.
Режисер Скот Дерріксон пропонував мені цю роль, і прозвучали слова «магія» і «літаючий кунг-фу». Я сказав «Цього досить. Я згоден»
Чим Доктор Стрендж відрізняється від інших героїв коміксів?
Доктор Стрендж дуже людяний, але період, з якого він, ’60-ті – це просто інші часи. Інші герої з’явились у ’50-ті, коли люди по-інакшому сприймали світ. Потім прийшли 1960-ті, і люди почали ставити абсолютно інакші питання щодо всесвіту, щодо того, навіщо ми тут, щодо релігії. У фільмах того часу теж були ці пошуки, як і в музиці. Люди експерементували з більш високими матеріями, з чимось, що вище нашого розуміння, і в коміксах це теж відчувалось.
Як Скотт пояснив вам своє бачення фільму, і чим переконав вас зіграти в ньому? Крім, зрозуміло, кунг-фу.
Кунг-фу було останньою краплею, яка мене переконала приєднатися до проекту, але сама історія здалася мені дуже цікавою. Ми маємо справу з геніальним, але занадто самовпевненим хірургом. Коли в його житті відбувається щось жахливе, йому доводиться боротись зі своїми страхами і зрозуміти, у що він вірить. Мені здається, це дуже людяна історія становлення супергероя. Нехай почне з цієї точки і подивимося, яким чином він буде розвиватися далі.
Розкажіть про свого персонажа.
Він теж один з ченців Камар-Тая, але володіє іншим світоглядом. Якщо більшість шукає істину поруч, він її шукає десь там, далеко. В якомусь сенсі він просто опинився з неправильного боку барикад. Він вірить в те, що його пошуки зроблять світ красивішим і що він колись знайде відповіді на всі свої питання. Він намагається, як і всі інші, зробити цей світ красивішим і зрозумілішим. Він дійсно вірить в те, що істина ховається не там, де її усі шукають.
Як він вперше знайомиться зі Стренджем?
Коли Стівен Стрендж потрапляє в собор, мій персонаж вже приєднався до іншої сторони, тому їх перша зустріч є досить брутально. Вони починають своє протистояння з найпершої зустрічі. У цей момент у Стренджа ще немає здібностей і він ще не такий умілий воїн, як інші ченці, які навчалися протягом 20 років.
Як вам було знімати і репетирувати цю сцену?
Репетирувати було складно. Фізична підготовка до зйомок цього фільму була складною, потрібно було навчитися особливому бойовому мистецтву, яке придумали спеціально для фільму. Нам дозволяли практично все робити самим, без каскадерів. Це було складно, але дуже весело. Не кожен день платять за те, що ти б’єш скло.
Ви б хотіли виконувати більше трюків особисто?
Було мало трюків, які я виконував не самостійно. Каскадери в цьому плані чудові хлопці. Якщо це дійсно небезпечно, то нам це не дозволяють робити власноруч. Якщо ми погано виконуємо трюк, то вони виконають його за нас, але якщо ми виглядаємо нормально, то вони чесно це визнають і дозволяють нам це робити самим. Ми дуже захищаємо своє право самостійно виконувати свої трюки. Так і має бути.
Нам дозволяли практично все робити самим, без каскадерів. Це було складно, але дуже весело. Не кожен день платять за те, що ти б’єш скло.
Кецилій та його послідовники ззовні дуже відрізняються від решти героїв. Розкажіть про це.
У мого персонажа і його послідовників вираз обличчя, за яким можна зрозуміти суть їх культу. Макіяж займав приблизно два з половиною години в день, але виглядає він неймовірно. Можна сказати, що ми страждали заради краси.
Чому Бенедикт Камбербатч – правильний вибір на роль Доктора Стренджа?
Мені здається, він ідеально підходить на цю роль. Стрендж – персонаж, який перевтілюється з однієї людини в іншу, і у Бенедикта є цей талант. Він буває дуже фізичним і прямолінійним, але може бути і дуже інтелігентним. І може бути дуже зарозумілим. У його персонажа на початку фільму дуже багато самовпевненості, і його шлях – спроба зрозуміти, якій меті служить ця самовпевненість.
Як вам було працювати зі Скоттом Дерріксоном?
Скотт любить цей фільм і цей всесвіт. Його обличчя сяє коли виходить зняти щось саме так, як він це собі уявляв. Це дійсно не просто фільм, а особиста місія для нього. Він дивовижний. Він дає нам багато свободи, ми можемо пропонувати свої ідеї, якщо вони вписуються у межі кіновсесвіту.
Який настрій у цього фільму?
Для Доктора Стренджа це серйозна дорога саморозвитку, яку не можна сприймати надто легковажно. У той же час, там є неминучі моменти, коли люди невірно розуміють один одного і в цьому багато гумору. Тут дуже тонка межа між тим, щоб сприймати історію досить серйозно, але не надто. Тому гумор обов’язково буде.
Як ви собі уявляєте, яким буде фільм?
Він буде чимось несхожим на все, що ми бачили до цього. Я так сподіваюся, і мені так здається. Коли я читав сценарій, історія була дуже цікавою і розпачливою водночас. Буде цікаво побачити, як оживуть різні виміри в цього фільму.
Переклад та адаптація — Олександра Ринк.