Гра шоуранерів: про що говорить угода Девіда Беніоффа та Д.Б. Вайса з Netflix
Вчора стало відомо, що стрімінг-гігант Netflix переміг в боротьбі корпорацій за право працювати з шоуранерами «Гри престолів» Девідом Беніоффом і Д. Б. Вайссом. Як повідомляє Deadline, сервіс уклав з авторами угоду на 200 млн доларів. Згідно з контрактом Беніоф і Вайсс розроблять для компанії відразу кілька нових фільмів та серіалів (точну кількість не називають).
Нагадаю, що творчий тандем також намагалися переманити до себе Amazon і Disney, не кажучи про HBO, які всіма силами тримали сценаристів у себе. Зокрема Amazon бачили Беніоффа і Вайсса шоуранерами багатомільйонного «Володаря перснів», а Disney нібито збиралися віддати в руки авторам творче кураторство контенту на каналі FX, який став частиною Disney після покупки Fox.
Ось тільки шоуранери «Гри престолів» віддали перевагу Netflix і це показовий стратегічний хід для стрімінга. Чому? Перш за все тому, що ми з вами знаходимося на самому старті «бійні потокових сервісів», яка розгорнулася ще на початку 2019 року. До запуску готується новий стрімінг Disney+, чий старт в США запланований на листопад, а вихід на європейський ринок з початку 2020 року. HBO Max (сервіс від Warner Media) з’явиться в наступному році. Apple теж застрибне в цей човен у найближчі кілька місяців з власним оригінальним контентом на новому сервісі Apple TV+.
В даному випадку Netflix опиняються в непростій ситуації: контент Disney, Fox і Warner Media піде на власні стрімінги і сервісу доведеться утримувати підписників оригінальним виробництвом. При цьому ходять чутки про робочу зустріч компанії на початку червня, де глава по контенту Тед Сарандос заявив, що треба скорочувати кошти на виробництво оригінального продукту. Новий порядок — завоювати більше глядачів і менше орієнтуватися на нагороди і похвалу критиків. На таке рішення його нібито наштовхнули чергові невтішні результати багатомільйонного проєкту Triple Frontier. У бойовику Джей Сі Чендора знялися Бен Аффлек, Оскар Айзек, Чарлі Ганнем і Педро Паскаль. Стрімінг вклав 115 млн доларів, а фільм в результаті не користувався попитом аудиторії.
Такий прокол у компанії далеко не перший: був шалено дорогий серіал База Лурмана Get Down за 120 млн доларів, був Marco Polo за 200 мільйонів, який довелося швидко закривати. Звичайно ж, є винятки, на кшталт фільму Bright, який коштував 90 млн і став хітом переглядів. Очевидно, величезна ставка робиться на блокбастер Red Notice з Двейном Джонсоном, Галь Гадот і Раяном Рейнольдсом за 200 мільйонів, про який Netflix оголосив у кінці липня.
І поки метод зіркового касту виправдовує себе лише 50/50, очевидно, що потоковий сервіс робитиме ставку на зіркових шоуранерів. Нагадаю, раніше стрімінг вже залучив в команду Раяна Мерфі, творця мега-популярних шоу Glee, American Horror Story і Pose. Зараз Мерфі зайнятий розробкою сценарію шоу-антології для Netflix. Тема дуже цікава — інсайдерський погляд на справу Харві Вайнштейна, скандал з Кевіном Спейсі і інші закулісні конфлікти під тегом #MeToo.
Також відомо, що контаракт на кілька проєктів з Netflix підписав Алекс Хірш, творець «Гравіті Фолз». Зокрема Netflix замовив дорослий анімаційний проект Хіршу і Сіон Такеуті (сценаристка епізодів «Гравіті Фолз» і «Розчарування»). Пишуть, що нове шоу Inside Job — це офісна комедія, що поєднує в собі всі конспірологічні теорії, від рептилоїдів до ілюмінатів.
У компанію також прибула Шонда Раймс — автор таких визначних телепроєктів десятиліття як «Анатомія пристрасті», «Скандал», «Як уникнути покарання за вбивство». Сценаристка також візьметься за розробку відразу декількох проєктів, однак першою буде екранізація гучної статті New York Magazine про життя росіянки Анни Сорокіної, відомої як Анна Делвой.
Є підозра, що після Беніоффа і Вайсса Netflix заведе до себе за руку Чака Лорі, який створив «Теорію великого вибуху» і «Дві з половиною людини». У шоуранера вже є досвід роботи з Netflix — The Kominsky Method, який став справжнім проривом під час нагородного сезону, та й критики його облюбували. На користь роботи на Netflix говорить ще і той факт, що по останньому сезону «Теорії великого вибуху» було особливо видно, як Лорі тепер тісно в телевізійному форматі.
Звичайно, Девід Беніофф і Ден Вайсс — не гаранти того, що стрімінг злетить на чудовому контенті. Успіх їх майбутніх проектів для платформи залежить від багатьох факторів і фінал «Гри престолів» був якраз дуже показовий. Тим більше невідомо, коли творчий тандем почне роботу на Netflix, адже зараз хлопці розробляють для Disney новий фільм по «Зоряним війнам», реліз якого призначено на 16 грудня 2022 року.
Цікаво, що контракт Беніоффа і Вайса значно дорожчий за угоди з тою самою Раймс чи Мерфі, при тому що у дуета в активі лише один великий проект на відміну від вищезгаданих колег. Думаю, головна причина полягає у тому, що автори «Гри престолів» — чи не єдині шоуранери з досвідом керування настільки масштабним телевізійним проєктом, який при цьому ще й задав новий стандарт на телебаченні і показав, що в серіали можна інвестувати умовні блокбастерні бюджети. Навіть з сумнівним фінальним сезоном «Гри престолів», цифри аудиторії і піратські скачування шоу регулярно били рекорди — те, що у Netflix наразі стоїть на повістці дня.
Одне ясно точно — з приходом нового виду конкуренції, Netflix зайнявся збором дуже цінного ресурсу — авторів з досвідом шоуранерства великих серіалів. Такі угоди, звичайно ж, будуть дорогими, адже імен в індустрії не так вже й багато, так що ціна контракту насправді не повинна вас шокувати. Здається, Netflix зрозуміли, що хороший сценарій і зірковий каст не гарантують хіт, так що стратегія стрімінга виглядає логічною. Ваш хід, Amazon і Disney.