5 причин дивитися серіал «Спадщина» від HBO

«Спадщина» отримала 25 номінацій на «Еммі» в 2022 році, оновивши власний рекорд. Тому ми вирішили виправити вселенську несправедливість і записати подкаст про три сезони одного з найкращих серіалів сучасності.

А нижче ви можете прочитати матеріал, написаний рік тому до виходу третього сезону серіалу. Він досі актуальний.

5 номінацій на «Еммі» за перший сезон та 18 номінацій за другий — «Спадщина» (або «Спадкоємці», або просто Succession) нарешті перетворилися з «серіалу, про який злочинно мало говорять» в «серіал, про який злочинно мало говорять, але тепер, можливо, заговорять більше». Шоу Джессі Армстронга обожнюють всі критики, і хочеться сподіватися, що успіх на цьогорічних «Еммі» суттєво збільшить авдиторію сатиричної драми. Тож давайте поговоримо, чому вам варто подивитися «Спадщину» (або «Спадкоємців», або просто Succession).

Шоуранер

Британський сценарист Джессі Армстронг — один з випускників Channel 4, англійського каналу, на якому в різний час працювали Кріс Морріс, Чарлі Брукер, Едгар Райт, Саймон Пегг, Нік Фрост, Армандо Іануччі та ще з десяток менш відомих, але вже легендарних персонажів.

На початку 2000-х Армстронг був рядовим сценаристом, поки в 2003 році разом з Ендрю О’Коннором і Семом Бейном не запустив уже культове «Піп Шоу». Паралельно з цим Армандо Іануччі запросив його в «Гущу подій», далі була робота для «Чорного дзеркала» (серія з Тоббі Кеббеллом і записом думок) та «Віце-президента», серіали «Свіжина» та «Вавилон» (разом з Денні Бойлом). Як бачите, вражаючий список з чітким ухилом в сатиру.

В один момент Армстронг написав сценарій для фільму про сім’ю власника Fox Руперта Мердока, але не зміг його нікуди продати, тож з часом розширив історію до серіалу про впливову медіадинастію без прив’язки до реальних осіб (але звичайно ж, не без референсів). В результаті вийшла гостра актуальна сатира на сучасний медіаринок та політику в декорація Нью-Йорку для багатих. Не дивно, що проектом зацікавилася компанія Адама МакКея та Вілла Феррелла Gary Sanchez Productions і доволі швидко продала серіал HBO — МакКей навіть зняв першу серію. Якщо ви зараз ніяк не можете зрозуміти, чого раптом не дивно, що соціально-політичною сатирою зацікавився Феррелл, то просто нагадаємо, що він є виконавчим продюсером «Гри на пониження» та «Влади».

Як результат, Армстронг вже два роки поспіль бере «Еммі» за найкращий сценарій у драматичному серіалі. Готові закластися, що і в наступному сезоні його чекає як мінімум номінація.

Історія

То про що ж серіал «Спадщина»? Він розповідає про медіамагната Логана Роя та його сім’ю. Події серіалу розгортаються навколо корпорації Waystar Royco (яку діти хочуть забрати у батька), політичного впливу Роя (його дочка працює політичним консультантом кандидата в президенти США) та класичних проблем американської еліти.

Попри те, що події здебільшого зконцентровані безпосередньо на корпорації Роїв, вона зовсім не обмежує тематику серіалу. Сценаристи на чолі з Армстронгом примудряються зачепити ліві нахили частини американського політичного крила, проблеми з етичним висвітленням медіа новин і ще купу подій, які з величезною регулярністю їм підкидає реальність. У цьому світлі цікаво подивитися яким буде третій сезон, який перенесли через пандемію. Підозрюю, шоуранер не залишить 2020-й без ролі в серіалі.

Атмосфера

Якщо «В гущі подій» Армандо Іануччі концентрувався на внутрішніх кабінетах британського уряду, а «Віце-президент» фільмував коридори американських державних установ, то в «Спадщині» Армстронг відійшов від звичного для себе приземленого стилю «Піп Шоу» та вирішив спокусити глядачів життям багатіїв. Навіть кольорова гама серіалу витримана в класичних темних та нейтральних кольорах, яким підіграють дерев’яні та мармурові інтер’єри непристойно дорогих квартир і будинків.

При цьому шоуранер не використовує серіал як платформу для критики такого способу життя — тут немає золотих унітазів, невиправдано дорогих авто чи інших атрибутів «неправильного способу життя». Навпаки, Рої витрачаються зі смаком, що лише заворожує глядачів, які навряд чи зможуть колись дозволити собі пентхаус із панорамними вікнами на Мангеттені або будиночок за 200 мільйонів у Гемптонзі.

Персонажі

Однією з головних особливостей «Спадщини» є повна відсутність моралізаторської позиції. Армстронг займається соціальною критикою не для створення моральних орієнтирів глядача, а щоб продемонструвати комплексний та часом аж надто іронічний світ крізь призму людей, які можуть все. Власне, неймовірні багатства персонажів навіть допомагають дещо абстрагуватися від емоційної прив’язки до героїв та оцінити їх зі сторони.

А оцінювати тут є що. Одразу дев’ять акторів були в цьому році номіновані за свою гру в другому сезоні «Спадщини». При чому йдеться не лише про основний каст, а й про епізодичні ролі. Загалом, описувати роботу Браяна Кокса, Джеремі Стронга, Кірана Калкіна, Сари Снук , Алана Рука, Меттью Макфадена, Нікола Брауна та інших просто немає сенсу — на перформанс сімейки Роїв та їх наближених осіб потрібно дивитися, і бажано в оригіналі!

Музичний супровід

Ніколас Бриттел отримав «Еммі» за свою роботу над першим сезоном шоу, примудрившись поєднати класичну музику з хіп-хоповим бітом. Вийшло фантастично — і це стосується не лише теми (яка претендує на місце в топі найкращих усіх часів), але й усіх її варіацій, які звучать протягом серіалу.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: