Химерна п’ятниця, 13-те
Термін «high-concept» означає фільми, суть яких можна пояснити одним реченням. «А що якби ми змогли клонувати динозаврів?» — запитує глядачів «Парк Юрського періоду». «А що якби іграшки оживали, коли їх ніхто не бачить?» — запитує «Історія Іграшок». «А що буде, якщо поєднати слешер із комедією про переселення душ?» — саме таке питання ставлять «Химери», новий горор від студії Blumhouse.
Сюжет простий, як і передбачає фабула. У маленькому містечку Бліссфілд є маніяк, який вбиває дітей перед традиційним шкільним балом. Після довгих років бездіяльності він знову надіває маску та починає свої криваві справи, допоки випадково не переселяється в тіло Міллі — невпевненої в собі школярки. Але, можливо, нове тіло тільки відкриває перед ним нові перспективи.
Режисер та автор сценарію стрічки — Крістофер Лендон, який до цього зняв для Blumhouse дві частини «Щасливого дня смерті», де головна героїня щодня помирає від рук маніяка, поки не знаходить свого вбивцю. Але якщо «Щасливого дня смерті» — це більше підліткова комедія, ніж повноцінний слешер (і рейтинг PG-13 це підтверджує), то «Химери» свій рейтинг R повністю заслуговують. Фільм не стільки поєднує горор і комедію (зрештою, слешери завжди мали власне химерне почуття гумору), скільки просто чергує їх. Стрічка схожа на бутерброд чи печиво Oreo, де «чиста» комедія посередині затиснута з обох боків «чистим» слешером. Причому всі компоненти цього поєднання зроблені якісно: підліткова комедія доволі смішна, слешер достатньо кривавий. От тільки повноцінним коктейлем назвати це складно — скоріше двома фільмами, замкненими в одному.
- Оригінальна назва
- Freaky
- Тривалість
- 101 хв
- Прем’єра
- 12 Листопада 2020
- Жанр
- Комедія, горор
- Режисер
- Крістофер Лендон
- Актори
- Вінс Вон, Кетрін Ньютон
«Химери» налаштовані тільки на те, щоб розважати глядача, і їх не можна за це звинувачувати. Тим паче, коли вони роблять це настільки вправно.
Звісно, фільм з такою фабулою не працював би без повної відданості головних акторів. І вони, схоже, насолоджуються роботою на всі 100%. І якщо Кетрін Ньютон, виконавиці, головної жіночої ролі, треба просто робити суворе обличчя, то Вінс Вон у ролі школярки просто сяє. «Оскар» йому, найімовірніше, за це не дадуть, але дивитися на двометрового актора, який бігає і кричить, як дівчисько, — суцільне задоволення. Більше того, він у цій ролі настільки переконливий, що дуже швидко починаєш вірити в те, що в його тілі справді живе дівчина. Блискучим доповненням картини стає ще й те, наскільки природно Вон втілює маніяка, очевидно натхненого Майклом Маєрсом та Джейсоном Вурхісом.
Сюжет горорів з надприродним компонентом часто звалюється в якусь малозрозумілу й непослідовну плутанину, проте «Химери» доволі вправно обходять цю пастку, розуміючи, що простота — запорука успіху. Тому в жоден момент не виникає запитання «що відбувається» й «куди вони біжать». Щоправда, у цього є й зворотний бік — у фільмі немає сюрпризів. Якщо ви в своєму житті бачили два-три слешери та дві-три підліткові комедії, то в «Химерах» ви не зустрінете жодного моменту, який би викликав у вас щире здивування.
У інтерв’ю з нами продюсер Джейсон Блум зізнавався, що завжди шукає фільми з новим поглядом, які здатні «освіжити» знайомі тропи. У такому разі зрозуміло, чому саме ця стрічка привернула його увагу. От тільки чогось глибшого, ніж простого загравання з різними жанрами, від неї очікувати не варто. «Мораль» обмежується трюїзмами на кшталт «сила у тебе всередині» та «цінуй себе такою, якою ти є», і не полишає думка, що в руках більш акуратного режисера та сценариста можна було б копнути глибше. Зрештою, протиставлення серійного вбивці з невпевненою школяркою відкриває цілий простір можливостей, наприклад, для ґендерних студій або якогось соціального ракурсу. Але ні — «Химери» налаштовані тільки на те, щоб розважати глядача, і їх не можна за це звинувачувати. Тим паче, коли вони роблять це настільки вправно.
+ акторська гра
+ майстерне володіння жанрами
— знайомий сюжет