Продюсер Джейсон Блум про «Чаклунство», сиквели та ренесанс горорів

На честь виходу в прокат стрічки «Чаклунство: Спадок» ми поговорили з продюсером Джейсоном Блумом — одним з головних героїв сучасного ренесансу горорів, який свого часу знайшов «Паранормальне явище», повірив у проект «Геть» Джордана Піла та тепер успішно розбудовує величезну горор-імперію.

Я щойно подивився фільм «Чаклунство: Спадок» і був вражений тим, як фільм оновив ідеї оригіналу. Передусім хотілося б запитати, чи відчуваєте ви іноді, як продюсер, побоювання, коли беретеся за продовження культових фільмів?

Я завжди відчуваю побоювання, бо ніколи не хочеться розчарувати людей. Часом люди вважають деякі фільми недоторканими, і хтось може залишитися розчарованим. Деякі люди будуть незадоволені, що б я не зробив. Тому я завжди трохи відчуваю побоювання, але це мене не зупиняє.

Чи переживаєте ви через «олдскульних» фанатів горору, які можуть засмутитися, що «їхні» фільми роблять для нової аудиторії?

Я хочу використати це інтерв’ю, щоб щиро перепросити у тих фанатів горорів, які будуть незадоволені. Вибачте. Але сподіваюся, що людей, які будуть задоволені фільмом, буде більше, ніж невдоволених. Можете так і написати.

Можна сказати, що у горор-франшиз склалася негативна репутація через те, що вони тягнуться дуже довго й мають багато сиквелів і ребутів. Тому коли ви працюєте з настільки успішними франшизами, як «Геловін» чи «Судна ніч», як ви розумієте, що прийшов час попрощатися з ними?

Як би це описати? Мені важко виразити це словами. Візьмемо, приміром, «Пастку». Я думаю, якщо зробити сиквел до «Пастки», це знизить ефект від першого фільму.

А як щодо слешерів на кшталт «Геловіну»? Їх же можна робити знову й знову.

«Геловін» можна робити щороку. Його ніколи не буває забагато.

Що привабило вас у «Чаклунстві»? Чому ви відчули, що зараз саме час повернутися до цієї історії?

«Чаклунство» був фільмом про жіночу силу. І я подумав, що, враховуючи зміну уявлень про ґендер в Америці та всьому світі, було б добре ще раз поглянути на цей фільм. Бо він теж піднімає тему ґендеру. І я подумав, що було б цікаво подивитися на «Чаклунство» крізь призму 2020 року.

Якраз хотів зачепити цю тему. Попри те, що багато горор-франшиз, можна сказати, зосереджені на жінках, більшість з них зняті режисерами-чоловіками. А «Чаклунство: Спадок» зняла режисерка. Як ви вважаєте, це перші кроки до ґендерної рівності в жанрі горору?

Так, я справді так вважаю. Адже серед аудиторії горор-фільмів більше жінок, ніж чоловіків, і це має бути відображено в режисерах, які знімають ці фільми. Тому ми зробили «Чорне Різдво» з Софією Такал, і фільм з Зої [Лістер-Джонс, режисерка «Чаклунства: Спадок» — прим.ред.]. Ми зробили ряд фільмів для Amazon, багато з яких мають режисерок-жінок. І я думаю, що фільми будуть кращими, якщо їх зніматимуть люди, які точніше репрезентують їхню аудиторію.

Хотів також запитати про інший ваш недавній проєкт, Welcome to Blumhouse. Мене здивувало, що ці фільми не «чистий» горор, а суміш різних жанрів. Тому хотів запитати, що, на вашу думку, робить фільм-горор, власне, горором? Чим він відрізняється від трилерів, фантастики чи іноді навіть мелодрами?

Цікаве запитання. Я думаю, що фільм-горор повинен мати певну кількість крові. І повинен мати певну кількість джамп-скерів. Я думаю, саме це явно відрізняє фільми-горори.

То за цими критеріями «Чужий» явно потрапляє у сферу горору?

Так, «Чужий» це і горор, і наукова фантастика.

А як би ви описали фільм Blumhouse [продюсерської компанії Блума — прим.ред.]? Він має такі самі риси, як і фільм-горор, чи це щось інше?

Ні, це не те саме. Я думаю, що фільм Blumhouse ризикований. Я думаю, що фільм чи серіал Blumhouse оригінальний. І я думаю, що фільм чи серіал Blumhouse пропонує свіжий погляд на усталений порядок. Думаю, отак.

Чи були якісь проєкти, які вам пропонували, що здалися вам оригінальними й цікавими, але не підходили під ваш стиль Blumhouse?

Так, багато таких. Мені чомусь постійно пропонують комедії. І часом у мене навіть виникає бажання їх зробити, але я стримуюся, бо вони не підходять для Blumhouse. Але ми постійно відмовляємося й від інших проєктів, які, на мою думку, не відповідають нашому бренду.

Тобто ви шукаєте оригінальні горори, з кров’ю й джамп-скерами?

Ні, ми не зосереджені саме на горорі. Наші пріоритети, як я й сказав, це ризикованість, оригінальність і свіжий погляд. Це не обов’язково має бути горор.

Хотів також запитати про фільми-горори взагалі. Іноді останні десь 10 років називають Ренесансом горору. Як ви вважаєте, наскільки довгою буде ця нова «Золота епоха горору»?

Думаю, що довгою, бо у світі відбувається стільки подій. Зазвичай, якщо у світі відбуваються якісь значні зміни… На нас усіх вплинула ця хвороба… Дуже ймовірно, на нас чекає ще багато горорів, добре це чи погано. Не обов’язково про COVID, але в такій ситуації в голову лізуть темні думки. Тому, відповідаючи на запитання, думаю, що ми ще довго бачитимемо різні види горорів.

А як би ви описали минуле десятиліття в жанрі горору? Наприклад, можна сказати, що 80-ті були часом слешерів, у 90-ті популярним був підлітковий горор. Як би ви визначили минуле десятиліття? Соціальний горор?

Я думаю, що ранні 2000-і були надприродним горором. Наприклад, як «Паранормальне явище», це надприродний горор. «Пила» була останнім справжнім слешером, і закінчилася в 2006 чи 2007. А після цього прийшов час надприродного горору. І думаю, останнім часом популярним є, як ви й сказали, соціальний горор — горор, що піднімає соціальні теми.

У вас є якісь припущення про те, яким буде наступний етап розвитку горорів?

Ні, а ви як думаєте?

Я? Звісно, я не знаю, я ж не продюсер.

Я теж не знаю, але мені дуже цікаво дізнатися. Буде якийсь новий тренд, але я поки не знаю, яким він буде. Я не впевнений.

Сподіваюся, ми побачимо цей новий тренд у ваших фільмах.

Так, я теж. (сміється)

Ви вже казали про COVID і пандемію, і є прогнози, що це докорінно змінить кіноіндустрію. Як, на вашу думку, це вплине на горори? Тематично чи на виробництво.

Я думаю, на сценаристів вплине те, що вони змушені так довго сидіти вдома, наодинці з власними думками. Я не знаю, як саме вплине, але думаю, що через пандемію фільми в 2024 дуже відрізнятимуться від фільмів у 2019. Не знаю, як саме, але на митців впливає їхнє оточення, а воно докорінно змінилося.

Думаєте, нові горори будуть більш клаустрофобними? Чи в моду увійдуть фільми в жанрі home invasion?

Сподіваюсь, що ні. Сподіваюсь, що ні. Можливо, але сподіваюсь, що ні.

Оскільки фільми-горори, а особливо фільми Blumhouse, часто дуже економні, як ви вважаєте, чи можуть масштабні фільми навчитися у них, як працювати з меншими бюджетами? Бо, наскільки я розумію, нові протоколи вимагають більших бюджетів.

Ви про кінозйомки під час пандемії?

Так.

Я думаю, що так. Я думаю, що багато фільмів і серіалів будуть більш стриманими: менше локацій, менше персонажів, масштаб історії буде меншим, щоб вони могли знімати під час пандемії. Думаю, це безсумнівно. А всі ці речі якраз притаманні горорам: небагато персонажів, небагато локацій, небагато трюків і спецефектів. І я думаю, ми почнемо бачити це і в інших фільмах теж.

А як вплинуть нові вимоги до кіновиробництва на фільми з маленькими бюджетами? Чи не стануть вони занадто дорогими?

Тобто? Чи вплине COVID на низькобюджетні фільми?

Так. Наприклад, тепер же потрібен бюджет не тільки на акторів і виробництво, але й на засоби персонального захисту, соціальне дистанціювання, тести тощо.

Я думаю, що це вже вплинуло. Це робить фільми дорожчими. Але якщо фільм коштував всього 5 мільйонів доларів, це збільшує бюджет до 6 мільйонів. А от якщо коштував 20, то тепер буде коштувати вже 25, значно дорожче. Тому я думаю, буде зніматися набагато більше низькобюджетних фільмів.

Тобто пандемія, навпаки, тільки збільшить кількість низькобюджетних фільмів?

Саме так.

Я помітив, що останнім часом Blumhouse приділяє більше уваги телебаченню та стримінгам, тому хотів запитати, чи вважаєте ви, що горори досі краще дивитися на великому екрані?

Так. Абсолютно. Я думаю, що немає нічого краще, ніж дивитися горор на великому екрані в кінотеатрі. І я думаю, що це найкращий спосіб дивитися горори. Наразі це майже неможливо, але я думаю, що так набагато краще.

І стрімінги не зможуть замінити перегляд горору на великому екрані.

Саме так.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: