Старим тут не місце

Перша частина перезапуску «Джуманджі» стала неочікуваним хітом кінця 2017 року. Двейн Джонсон вчергове довів своє вміння приносити касу, фанатів оригінальної картини не образили, показали непоганий екшн та хороший гумор і в результаті цього вистачило для мільярду. А де збори на дев’ять нулів, там і сиквел. Другу частину вирішили урізноманітнити пенсіонерами Дені де Віто та Дені Гловером, додали до персонажів гри Аквафіну, вигадали кілька нових рівнів і запустили в прокат навіть незважаючи на конкуренцію із «Зоряними війнами» через тиждень.

Сюжет розповіли вже у трейлерах — Спенсер (Алекс Вольф), побувавши колись в образі доктора Брейвстоуна, відчуває себе невдахою і вирішує повернутися у гру. Друзі, звичайно ж відправляються за ним, випадково захопивши разом з собою діда Спенсера (Дені де Віто) та його партнера Майло (Дені Гловер), з яким той посварився багато років тому. Компанії знову потрібно пройти гру (яка незрозумілим чином оновилась), щоб залишитися живими.

Попередня частина, «Поклик джунглів», цілком резонно зробила ставку на екшн. Разом з атмосферою пригод у дусі «Індіани Джонса» та хорошою хімією акторського касту це принесло свої плоди, про які ми вже говорили. Проте головним недоліком стрічки був не сценарій, а проблеми з втіленням титульної ідеї фільму. Оскільки герої потрапляють у відеогру, то події навколо них мають цьому відповідати. Автори, звичайно, додали деякі елементи, як то обмежену кількість життів та подекуди піксельний інтерфейс, але на цьому вирішили зупинитися. «Окей», — подумали фанати та критики, — «Завжди є можливість виправитися в сиквелі». «Пенсіонери!», — подумали сценаристи, — «Пенсіонери не розуміють, що таке комп’ютерні ігри». Тож весь креатив пішов на жарти в дусі «старі люди не відстрілюють, що відбувається навколо, недочувають і повільно реагують».

ОРИГІНАЛЬНА НАЗВА
JUMANJI: NEXT LEVEL
ХРОНОМЕТРАЖ
122 ХВ
ПРЕМ'ЄРА
12 ГРУДНЯ 2019
ЖАНР
ПРИГОДНИЦЬКА КОМЕДІЯ
РЕЖИСЕР
ДЖЕЙК КАЗДАН
СЦЕНАРІЙ
Джейк Каздан
Джефф Пінкнер
Скотт Розенберг
В РОЛЯХ
Двейн Джонсон
Карен Гіллан
Джек Блек
Кевін Гарт
ПРОКАТЧИК
B&H FILM DISTRIBUTION


«Джуманджи» виглядає не найгіршим способом змарнувати дві години в кіно, якщо ви втомилися гуляти по ТРЦ на вихідних.

Якщо ви хотіли йти на фільм якраз через ідею подорожі у віртуальну реальність — вам краще подивитися «Першому гравцеві приготуватися». На початку «Джуманджі 2» ми дізнаємося, що гра зламана і схоже її попаяло дуже серйозно — жодної лінійності, запрограмованих діалогів, обов’язкових сюжетних точок чи навіть глітчів тут нема. Нам показують світлу мрію сучасного ігропрому — відкритий світ, де єдиною визначеною річчю є фінал. Що не кажіть, а мені це видається доволі лінивою роботою над сценарієм.

Складається враження, що фільм створювався з єдиною ціллю — аби Двейн Джонсон і Кевін Гарт без гриму могли зіграти старих людей. Інакше введення цього гімміку, який розтягується на дві години, не зрозуміле. Персонажам де Віто і Гловера навіть дають дуже криво прописаний та не зовсім зрозумілий конфлікт, який у результаті закінчується слізним фіналом без жодного внутрішньої логіки. І все було б не так погано (ми все ж розважатися прийшли), якби Джонсону та Гарту не сподобалося корчити з себе глухуватих старперів і вони не вибили на це, будучи продюсерами, ледь не половину екранного часу.

У результаті жоден з героїв, окрім двійко стариганів, не отримав достатньо часу щоб хоч якось розкритися на екрані. Навіть драматичну лінію, з якої власне починається фільм, довелось аврально проговорювати за півтори хвилини однієї не надто підходящої для цього сцени.

Що найгірше, такий підхід до сценарію суттєво вплинув на фільм. Якщо перша частина вдало імітувала пригодницьку гру з її швидким темпом і невеличкими перервами для відпочинку, то тут паузи розтягуються у часі, змушуючи відверто нудитися в очікуванні хоч якоїсь розваги. Жарти, як ви розумієте, приїдаються вже після першої сцени (приблизно як вам мої нагадування про невдалість ідеї з пенсіонерами-гравцями). Самі ж екшн-сцени тягнуть максимум на «непогано» — після «Форсажів», «Джонів Віків» і «Місій нездійсненних» складно дивувати глядачів прямолінійними погонями з пункту А в пункт Б без жодної хореографії. Так, я занудний і це називається конкуренція на ринку розваг.

Розуміючи, що новий підхід до сценарію з’їв майже весь час, творці стрічки відмовилися від найцікавішої ідеї попередньої частини — постійної напруги через високі ставки у грі. «Поклик джунглів» дуже вдало обіграв обмежену кількість життів головних героїв. Це дуже нагадувало ігри початку 90-х років — незважаючи на всі розваги, ти завжди тримав у голові можливість померти і почати все із самого-самого початку. «Наступний рівень» обрав інший шлях — персонажі доволі бездумно витрачають левову частку життя та тільки в фіналі на секунду згадують, що залишилися з останньою спробою.

Так, я пам’ятаю про те, що ми говоримо про розважальний фільм, який виходить під Різдво. І дійсно, «Джуманджі» виглядає не найгіршим способом змарнувати дві години в кіно, якщо ви втомилися гуляти по ТРЦ на вихідних. Але, на відміну навіть від попереднього фільму, ця частина не заслуговує на те, щоб йти на неї цілеспрямовано.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: