Ілай Рот про майбутнє горору, фанатів та Borderlands
У квітні на телеканалі AMC виходить новий сезон «Історії горору з Ілаєм Ротом» — серіалу, який досліджує походження та еволюцію жанру. На честь цього ми коротко поспілкувалися з режисером «Хостела» та розпитали, як пандемія вплине на жанр і чи можна зараз створити оригінальний горор без великого бюджету.
Перший сезон вашого серіалу «Історія горору» був дуже детальним дослідженням жанру. Але схоже, що вам ще є що сказати в наступних сезонах. Які нові теми ви піднімаєте в другому та третьому сезонах?
У нас попереду ще дуже багато всього. Мені здається, перший сезон тільки почав розкривати цю тему. Ми мали згадати всі основні елементи жанру. Але продовжувати можна нескінченно. Ми вже робимо третій сезон, де розбираємо святкові горори, безумних науковців — у нас нескінченно багато фільмів, про які можна говорити.
Деякі культові горори, такі як «Зловісні мерці», «Пила», «Паранормальне явище» та «Відьма з Блер» були зняті з мізерним бюджетом. Як ви вважаєте, чи є в сучасному кінематографі місце для свіжих ідей, які можна реалізувати за невеликі гроші?
Я вважаю, що завжди перемагає найстрашніша та найоригінальніша ідея. Погляньте на «Платформу» — маленький іспанський фільм, схожий на сучасний «Куб». Усі його подивилися. Ми не знали, хто в ньому знімався, знали тільки, що було страшно, і що ідея була настільки шаленою, що ми просто мали це побачити. Я був у захваті. Ніколи не можна припустити, що буде далі, але краса горору в тому, що його головна зірка — це страх. Умови однакові для всіх. Гроші не мають значення, перемагає найкраща ідея.
Останні роки світ дедалі більше поляризується. Враховуючи, що горор завжди віддзеркалює реальні страхи реальних людей, чи бачите ви майбутнє, в якому горор теж розділиться на кілька таборів? Що одні фільми показуватимуть страхи однієї частини суспільства, і інші — іншої?
Горор завжди був розділеним. Фанати люблять сперечатися, без цього не можна бути фанатом. Люди завжди порівнювали «Лихоманку» з «Мей», «Пилу» з «Хостелом». Фанати протиставляють фільми одне одному, як Ґодзіллу проти Конґа. Від цього ще цікавіше.
Як ви вважаєте, чи вплине якось нинішня ситуація на розвиток горору як жанру? Чи стане ізоляція або взагалі страх перед пандемією темою, яку режисери більше досліджуватимуть у майбутньому?
Абсолютно. Деякі спроби будуть очевидними, але через певний час з’явиться якийсь фільм, що стане хітом, і якимось дивним чином виразить те, що ми зараз відчуваємо, але поки не можемо сформулювати. Це не буде фільм про пандемію, це буде щось інше, але насправді це буде фільм про пандемію. Наприклад, як «Світанок мерців» був алегорією нестримного консюмеризму.
Поговорімо про майбутнє. Вашим наступним фільмом стане екранізація гри Borderlands, яка відома в тому числі своїм виразним візуальним стилем. Чи побачимо ми щось подібне у фільмі, чи це буде щось більш звичне?
Побачите, коли я закінчу — більше нічого поки що не можу сказати. Але я хочу, щоб це був мій найкращий фільм.
Зображення: AMC