Сам собі режисер: шість ігор у жанрі інтерактивного кіно

Жанр інтерактивного кіно далеко не новий для ігрової індустрії. Популярність він здобув іще у 80-х, коли вийшла Dragon’s Lair — чи то гра, чи то мультфільм, у якому гравцю зрідка давали можливість натискати клавіші. Та з початком нового століття такі ігри стали виходити дедалі рідше. Ситуацію змінила студія Telltale Games, коли випустила перший сезон The Walking Dead: The Game у 2012 році. Її підхід до створення сюжетно-орієнтованих ігор поєднував елементи квесту з великою кількістю добре зрежисованих катсцен, під час яких треба вчасно тиснути клавіші. Та головною особливістю їхніх ігор стала висока варіативність проходження: персонажі реагували на ваші вчинки і водночас змінювався курс історії.

Досвід Telltale Games надихнув чимало розробників, але не вберіг їх самих. Як виявилося згодом, жоден проєкт студії навіть не наблизився до успіху «Ходячих мерців», компанія переживала внутрішні проблеми, скорочення, а потім і банкрутство у 2018-му. Та попри це вони встигли створити чимало хороших ігор і заодно наштовхнути інших розробників на розвиток жанру.

The Walking Dead: The Game

Перший сезон ігрової адаптації The Walking Dead вивів студію Telltale Games на поле великих гравців та зробив інтерактивне кіно популярним як ніколи раніше. Історія гри була самостійною, не переказуючи події коміксів чи серіалів. Як і все, що стосується зомбі-апокаліпсису, гра The Walking Dead насамперед про людські стосунки в загрозливих умовах. Разом із Лі, головним героєм першого сезону, гравцю доводиться робити купу складних рішень, від яких нерідко залежить чиєсь життя. На деякі ваші дії гра реагує швидко, а відповідь на інші прибереже до наступних сезонів.

Розробникам вдалося прописати складний розгалужений сюжет, що враховує ключові рішення кожного з сезонів і формує винятковий сценарій під кожного гравця. Звісно, центральна проблема завжди лишається однаковою, проте з певними відмінностями. І хоч якість епізодів погіршувалася з кожним новим сезоном, Telltale Games вдалося створити напрочуд напружений ігровий серіал, який здатен позмагатися та навіть перевершити все те, що франшиза наплодила за багато років існування.

The Wolf Among Us

Ще один проєкт від Telltale Games за мотивами коміксів не встиг втратити якості, адже так і не побачив (поки) сиквелу. The Wolf Among Us — це адаптація серії коміксів «Казки» про чарівне місто Казкополе, у якому мешкають герої відомих казок після того, як втратили свої домівки. Розробники вкотре не стали копіювати старі сюжети, а лиш скористалися всесвітом задля представлення власної історії.

The Wolf Among Us виділяється найпотужнішою сценарною роботою серед усіх проєктів студії: глибоко прописані персонажі, неочікувані повороти та сповнений таємниць сюжет захоплює вже з першого епізоду. Розслідування загадкового вбивства дівчини заводить Сірого Вовка, Сніжку та інших героїв до неочікуваних закутків, що їх так ретельно приховували деякі члени їхньої громади. Неймовірно стильний нуарний детектив з присмаком магії та містики вкупі створює неповторний ігровий досвід. Попри всі негаразди з Telltale Games, сиквел все ще знаходиться в розробленні, а тому сподівання на гідне продовження історії й досі жевріють в серцях фанатів.

Heavy Rain

Десять років тому студія Quantic Dream випустила гру, яка найбільше схожа на подальші творіння Telltale Games. Сюжет Heavy Rain занурює в розслідування вбивств загадкового Майстра оріґамі, вдало водячи гравця за ніс й змушуючи сумніватися в усіх навколо. Напруження додає перспектива подій відразу від декількох головних героїв, які заплутують сюжет іще більше.

У полюванні на серійного вбивцю гра постійно випробовує вашу увагу і швидкість, а проста необережність може легко призвести до раптової смерті персонажа. Долі головних героїв повністю у ваших руках і залежать від вчинків, що ви робили протягом усієї гри. Так само і фінал: розробники приготували вісімнадцять можливих розв’язок та, здається, жодну не вдасться назвати цілковитим хепі-ендом.

Detroit: Become Human

Попри високу варіативність у проходженні та технологічний підхід до створення проєктів, ігри студії Quantic Dream нерідко критикують саме за сюжет. Detroit: Become Human розповідає досить типову фантастичну історію про повстання машин: через помилку системи андроїди почали усвідомлювати себе й засуджувати людей, що здебільшого зневажливо ставляться до своїх роботичних підданців.

Розробники створили гучне соціальне висловлювання у футуристичній обгортці, провівши паралелі з проблемами нерівності в суспільстві, однак майже не торкнулися проблематики самих андроїдів. Хай там як, грати в Detroit: Become Human однаково цікаво: здебільшого завдяки величезному розгалуженню сюжетної лінії, де кожен вчинок приводить до негайного наслідку й створює новий шлях для сценарію. Гра заохочує до перепроходження сюжетних сегментів, демонструючи вам величезну мапу з можливих рішень, а тому пройти цю історію всіма можливими способами й побачити кілька різних фіналів буде не складно.

Life is Strange

Дружба, кохання та суперсили воєдино злилися в цій історії. Макс, головна героїня гри, відкриває в собі здібність повертатися назад у часі — це надає широкі можливості для гравця творити історію саме так, як йому бажається, не боячись помилитися. Дівчина користується своєю суперсилою, щоби помститися кривдникам в школі, виправити власні помилки, а згодом наважується й на більш значущі вчинки, що здатні в корені змінити життя її близьких та її самої.

Life is Strange поєднала напружений трилер з дуже особистою й зворушливою історією, яка постійно ставить перед складним вибором. І нехай вас не лякає те, що тут лише два варіанти фіналу, які ніяк не враховують попередні події, — за час проходження гра обов’язково витисне з вас усі емоції й змусить щоразу задумуватися над кожним непевним кроком. Глибині оповіді надають персонажі та просто безліч деталей, розкидана розробниками по ігровому світу. Вивчати кожний закуток гри не лише цікаво, а й корисно для розуміння повної картини. Life is Strange отримала приквел, що вирізняється ще більшою концентрацією на людських стосунках та повною відсутністю суперсил. А також сиквел з новими героями, що попри всі старання розробників відчувається значно слабкішим за оригінал.

Batman: The Telltale Series

Створений за незмінною формулою студії, Бетмен від Telltale Games вийшов доволі самобутнім. Але це здебільшого заслуга другорядних персонажів, аніж самого Темного лицаря. Гра пропонує цікавий альтернативний погляд на відомих персонажів із коміксів, дозволяючи гравцю своїми вчинками безпосередньо впливати на формування їхніх характерів, а заодно й образу самого Бетмена.

Геймплейно Batman пропонує все ті самі інтерактивні катсцени в поєднанні з дослідженням локацій, щоправда тепер зі значним ухилом в детективний процес. Брюс Вейн може збирати докази, поєднувати їх та формувати загальну картину злочину — власне, все те, що він завжди робить у коміксах, фільмах та іграх. Серед цікавих механік — здатність планувати напади на противників, вибираючи з кількох можливих варіантів. Це ніяк не впливає на його успішність, однак дає змогу насолодитися ефектними комбо, підібраними на ваш смак.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: