Коли сюжет зайвий

«Ґодзілла проти Конґа» — фільм, назва якого говорить сама за себе. Вона обіцяє, що велетенська ящірка з радіоактивним диханням битиметься з велетенською мавпою. І свою обіцянку виконує. Ґодзілла та Конґ сходяться в двобої не один, не два, а цілих три рази! Хто переможе, я вам не скажу, але сумніваюся, що результат битви бодай когось цікавить. Це той випадок, коли процес важливіший за результат.

Розуміє це і Адам Вінґард, режисер стрічки. Тому помітно, що сценам за участю двох титульних героїв приділяється набагато більше уваги, ніж сценам, де в центрі кадру чомусь знаходяться люди. І контраст між ними дуже помітний. Бійки Ґодзілли та Конґа яскраві, масштабні, зі зрозумілою хореографією та, що важливо, добре підсвічені. На відміну від «Трансформерів», де екшн-сцени більше нагадують серію вибухів на звалищі автозапчастин, тут ми добре бачимо обох суперників і в кожен момент розуміємо, що відбувається і хто бере гору. Що ж до сцен з людьми… Вони є, і це дуже погано.

Сказати, що сюжет фільму нісенітний — це нічого не сказати. Абсурдний, банальний, вторинний — можна підібрати епітети (часто нецензурні) на кожну літеру алфавіту. З іншого боку, чого можна очікувати від фільму з назвою «Ґодзілла проти Конґа»? Тому претензії доцільніше пред’являти не до якості сюжету, а до його кількості. Щоб поєднати в одному фільмі обох монстрів, п’ять сценаристів (і це не рахуючи Адама Вінґарда, який, за чутками, теж активно брав участь у переписуванні історії, але не став претендувати на титул сценариста) використовують аж два сюжети, майже ніяк не пов’язані між собою.

Оригінальна назва
Godzilla vs. Kong
Тривалість
113 хв
Прем’єра
25 Березня 2021
Жанр
Бойовик
Режисер
Адам Вінґард
Актори
Александр Скарсгард, Міллі Боббі Браун, Ребекка Голл, Ейза Ґонзалес

Глядач хоче побачити, як мавпа б’є ящірку, а не як подкастер-конспіролог розповідає про свою загиблу дружину.

Перший — міні-римейк «Подорожі до центру Землі» з Александром Скарсґардом («Легенда про Тарзана», «Велика маленька брехня») і Ребеккою Голл («Вікі Крістіна Барселона», «Престиж»). У ньому група науковців везе Конґа на батьківщину, адже, як виявляється, усі монстри походять з центру Землі, яка всередині порожня. Другий — пригоди в стилі Скубі-Ду (щоправда, без собаки) з Міллі Боббі Браун («Дивні дива», «Енола Голмс»), Браяном Тайрі Генрі («Атланта») та Джуліаном Деннісоном («Дедпул 2»). Вони грають групу ентузіастів-конспірологів, які намагаються розкрити таємниці корпорації «Ейпекс Кібернетик».

Про те, у яких муках народжувалися ці сюжети, може свідчити монтаж стрічки, шитий білими нитками. Сцени буквально витісняють одна одну з екрану, починаючись нізвідки й обриваючись у несподіваних місцях. На перший погляд здається, що можна навіть з місця в кінотеатрі помітити, які кадри знімалися пізніше і «врізалися» поміж іншими, уже готовими. Авжеж, для фільмів такого масштабу перезйомки — справа звична й навіть необхідна, але нечасто це помітно настільки сильно.

У результаті фільм розростається до хронометражу в майже дві години, хоча за правилами Кіноакадемії для статусу «повнометражного» достатньо всього 40 хвилин! Так, можливо, це й замала цифра, але зробити міцні півтори години (включаючи титри) — і ми отримаємо якісний, компактний і видовищний блокбастер, який знає, що хоче побачити глядач. А він хоче побачити, як мавпа б’є ящірку, а не як подкастер-конспіролог розповідає про свою загиблу дружину.

Колись давно фільми про монстрів розповідали насправді не про монстрів. Перший «Ґодзілла» — це скоріше фільм-катастрофа, де велетенська ящірка — доволі прозора алегорія ядерної бомби, від якої постраждала Японія. Оригінальний «Кінг-Конг» 1933 року — теж історія метафорична, хоч і з відчутним відтінком расизму. Залежно від того, як її сприймати, це або втілення страху «вони крадуть наших жінок», або трохи менш образлива критика колоніалізму, який забрав «царя і бога» у своєму світі, щоб він став простою розвагою для світу «цивілізованого». Так чи інакше, але представлення інших народів в образі величезної чорної мавпи важко назвати якось інакше, ніж відверто ксенофобським.

Але у «Ґодзіллі проти Конґа» ви глибшого символізму не знайдете. Так само як і спроб перевинайти чи хоч якось оновити жанр, які з різним успіхом робили «Ґодзілла» Ґарета Еванса чи «Шін Ґодзілла» Хідеакі Анно. Зате побачите, як велетенська мавпа б’ється з велетенською ящіркою. І якщо це саме те, що ви хочете побачити на великому екрані після тривалого локдауну, то сміливо йдіть у кінотеатри. Шкода тільки, що для того, щоб побачити бійку, доводиться терпіти нісенітні діалоги з нестерпними людськими персонажами. Let them fight!

Плюси

+ Ґодзілла
+ Конґ
+ бійки Ґодзілли проти Конґа

Мінуси

— будь-яка сцена, де немає Ґодзілли або Конґа

Оцінка

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: