Коли сюжет зайвий

«Ґодзілла проти Конґа» — фільм, назва якого говорить сама за себе. Вона обіцяє, що велетенська ящірка з радіоактивним диханням битиметься з велетенською мавпою. І свою обіцянку виконує. Ґодзілла та Конґ сходяться в двобої не один, не два, а цілих три рази! Хто переможе, я вам не скажу, але сумніваюся, що результат битви бодай когось цікавить. Це той випадок, коли процес важливіший за результат.
Розуміє це і Адам Вінґард, режисер стрічки. Тому помітно, що сценам за участю двох титульних героїв приділяється набагато більше уваги, ніж сценам, де в центрі кадру чомусь знаходяться люди. І контраст між ними дуже помітний. Бійки Ґодзілли та Конґа яскраві, масштабні, зі зрозумілою хореографією та, що важливо, добре підсвічені. На відміну від «Трансформерів», де екшн-сцени більше нагадують серію вибухів на звалищі автозапчастин, тут ми добре бачимо обох суперників і в кожен момент розуміємо, що відбувається і хто бере гору. Що ж до сцен з людьми… Вони є, і це дуже погано.
Сказати, що сюжет фільму нісенітний — це нічого не сказати. Абсурдний, банальний, вторинний — можна підібрати епітети (часто нецензурні) на кожну літеру алфавіту. З іншого боку, чого можна очікувати від фільму з назвою «Ґодзілла проти Конґа»? Тому претензії доцільніше пред’являти не до якості сюжету, а до його кількості. Щоб поєднати в одному фільмі обох монстрів, п’ять сценаристів (і це не рахуючи Адама Вінґарда, який, за чутками, теж активно брав участь у переписуванні історії, але не став претендувати на титул сценариста) використовують аж два сюжети, майже ніяк не пов’язані між собою.

- Оригінальна назва
- Godzilla vs. Kong
- Тривалість
- 113 хв
- Прем’єра
- 25 Березня 2021
- Жанр
- Бойовик
- Режисер
- Адам Вінґард
- Актори
- Александр Скарсгард, Міллі Боббі Браун, Ребекка Голл, Ейза Ґонзалес

Глядач хоче побачити, як мавпа б’є ящірку, а не як подкастер-конспіролог розповідає про свою загиблу дружину.
Перший — міні-римейк «Подорожі до центру Землі» з Александром Скарсґардом («Легенда про Тарзана», «Велика маленька брехня») і Ребеккою Голл («Вікі Крістіна Барселона», «Престиж»). У ньому група науковців везе Конґа на батьківщину, адже, як виявляється, усі монстри походять з центру Землі, яка всередині порожня. Другий — пригоди в стилі Скубі-Ду (щоправда, без собаки) з Міллі Боббі Браун («Дивні дива», «Енола Голмс»), Браяном Тайрі Генрі («Атланта») та Джуліаном Деннісоном («Дедпул 2»). Вони грають групу ентузіастів-конспірологів, які намагаються розкрити таємниці корпорації «Ейпекс Кібернетик».
Про те, у яких муках народжувалися ці сюжети, може свідчити монтаж стрічки, шитий білими нитками. Сцени буквально витісняють одна одну з екрану, починаючись нізвідки й обриваючись у несподіваних місцях. На перший погляд здається, що можна навіть з місця в кінотеатрі помітити, які кадри знімалися пізніше і «врізалися» поміж іншими, уже готовими. Авжеж, для фільмів такого масштабу перезйомки — справа звична й навіть необхідна, але нечасто це помітно настільки сильно.
У результаті фільм розростається до хронометражу в майже дві години, хоча за правилами Кіноакадемії для статусу «повнометражного» достатньо всього 40 хвилин! Так, можливо, це й замала цифра, але зробити міцні півтори години (включаючи титри) — і ми отримаємо якісний, компактний і видовищний блокбастер, який знає, що хоче побачити глядач. А він хоче побачити, як мавпа б’є ящірку, а не як подкастер-конспіролог розповідає про свою загиблу дружину.

Колись давно фільми про монстрів розповідали насправді не про монстрів. Перший «Ґодзілла» — це скоріше фільм-катастрофа, де велетенська ящірка — доволі прозора алегорія ядерної бомби, від якої постраждала Японія. Оригінальний «Кінг-Конг» 1933 року — теж історія метафорична, хоч і з відчутним відтінком расизму. Залежно від того, як її сприймати, це або втілення страху «вони крадуть наших жінок», або трохи менш образлива критика колоніалізму, який забрав «царя і бога» у своєму світі, щоб він став простою розвагою для світу «цивілізованого». Так чи інакше, але представлення інших народів в образі величезної чорної мавпи важко назвати якось інакше, ніж відверто ксенофобським.
Але у «Ґодзіллі проти Конґа» ви глибшого символізму не знайдете. Так само як і спроб перевинайти чи хоч якось оновити жанр, які з різним успіхом робили «Ґодзілла» Ґарета Еванса чи «Шін Ґодзілла» Хідеакі Анно. Зате побачите, як велетенська мавпа б’ється з велетенською ящіркою. І якщо це саме те, що ви хочете побачити на великому екрані після тривалого локдауну, то сміливо йдіть у кінотеатри. Шкода тільки, що для того, щоб побачити бійку, доводиться терпіти нісенітні діалоги з нестерпними людськими персонажами. Let them fight!
+ Ґодзілла
+ Конґ
+ бійки Ґодзілли проти Конґа
— будь-яка сцена, де немає Ґодзілли або Конґа