Стерильне фентезі й підліткова мелодрама: що не так із серіалом «Доля: Сага Вінкс» від Netflix

Пам’ятаєте мультсеріал «Клуб Вінкс» про дівчат, які володіли магією стихій і вміли перетворюватися на фей? Навіть якщо ви не дивилися його, то напевне про нього чули, бо ж франшиза ця свого часу була надзвичайно популярна. Роки минають, успішні тайтли так просто закидати ніхто не хоче, а тому саме час перетворити дитячий мультик про силу дружби на лайв-екшн адаптацію про складне життя підлітків.

Своєю структурою світу «Сага Вінкс» цілком очевидно нагадує «Гаррі Поттера»: особливі хлопці й дівчата з різних світів прибувають до Алфеї, легендарної магічної школи десь у паралельному вимірі. Тут вони вчаться контролювати свої сили та готуються боронитися від чогось лихого. Сюди ж приїздить і головна героїня Блум — фея, що володіє потужною магією вогню. Від решти учнів Алфеї вона відрізняється ще й своїм походженням — Блум з Америки, а на Землі люди магією зазвичай не володіють і про її існування взагалі не знають.

На цьому порівняння з «Поттером» закінчуються, бо серіал не дає ані натяку на глибину свого магічного всесвіту, якою славляться твори Роулінґ. Натомість постає перед глядачем типовим young adult, що затьмарює весь фентезійний сетинг, який міг би викликати хоч якийсь інтерес. Намагання Netflix зробити історію Клубу Вінкс дорослішою закінчилися на вульгарному зображенні підліткового життя: алкоголь, наркотики, любовні драми, дитячі травми і все інше за списком. Тож з одного боку, автори таки підняли віковий рейтинг, нехай і в найбанальніший із способів, однак так і не зрозуміли, чим зацікавити свою нову дорослішу аудиторію.

Майже всі персонажі серіалу неначе списані з методички по поганому підлітковому кіно, та найбільше серед них засмучує сама головна героїня — типова обрана, до якої прикута увага буквально всіх. Блум дратує своєю пихатістю та бездумними вчинками, а тоді дратує ще більше, коли їй усе сходить з рук. Тут також є ідеальний хлопчик Скай із daddy issues, який закохується в головну героїню. Або ж принцеса Стелла, яка веде себе як паскуда, але насправді глибоко травмована через жорстоку матір. Чи задира Рів, який булить новачків. Словом, таких «колоритних» персонажів у серіалі вистачає, але є й приємні винятки, як от Муза, емпатична фея, та Терра, фея землі. Більше того, автори, здається, й самі зрозуміли, що випадково зробили другорядних персонажок більш-менш цікавими, а тому сповнили їхні сюжетні лінії хоча б якимись подіями та подробицями.

Перший сезон «Саги Вінкс» скидається на одну велику пілотну серію: попри всього лише шість епізодів, серіал однаково здається нереально затягнутим. У нього були задатки, щоби стати по-справжньому похмурим фентезі на межі горору, однак сценаристи обрали простіший шлях, давно прокладений десятками інших підліткових серіалів. Через кліше на кожному кроці та невдало розставлені пріоритети, новим феям Вінкс навряд чи вдасться витримати конкуренцію серед інших шоу на стримінгу. Хіба що в другому сезоні автори виправлять помилки й змусять героїнь активніше жбурляти магією.

Коментар головного редактора:

Кілька років тому я написав критичну статтю по закінченню серіалу Carnival Row — спроби Amazon розпочати оригінальний фентезійний всесвіт, та ще й в жанрі урбаністичного фентезі. Претензії тоді стосувалися перевантаженого загадками сценарію, недостатнім розкриття подробиць функціонування світу і чималій кількості персонажів, які недоотримали екранного часу.

З того часу пройшло вже півтора роки, а той матеріал став для мене дивним бенчмарком — з того моменту ледь не всі фентезійні шоу примудрялися бути абсолютними негативними антиподами до Carnival Row (який я назвав не дуже вдалою роботою). Сюжет таких серіалів зазвичай страждав від затягнутого хронометража, персонажі були однотипними та пласкими, але отримували дуже багато екранного часу, а устрій світу, схоже, почав цікавити лише літературних фанатів.

«Сага Вінкс» стала ідеальним віддзеркаленням Carnival Row. У шоу Amazon оригінальний світ (створений за сценарієм для повнометражного фільму) стараннями сценаристів Рене Еччверії та Тревора Бічема переповнював вісім годинних серій, вимагаючи як мінімум хоч чотири повноцінних філлери для того, щоб глядач міг роззирнутися навколо і оцінити контекст. В серіалі від Netflix багаторічну франшизу, яка встигла «наплодити» майже сотню годин контенту примудрилися вихолостити до шести напівпустих серій, де майже 100% сценарію складають підліткові кліше.

Цікаво тепер чи другий сезон Carnival Row виправить свої помилки, чи покладеться на сучасні тренди нудного фентезі. На другий сезон «Вінкс» надії покладати, схоже, марно.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: